فونیکسریمکسبهتام

ماهاتیر محمد در فکر راه‌اندازی خودرو ملی

عصر خودرو- «ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر اسبق مالزی که این روزها بیشتر درگیر اختلافات سیاسی با دولت در آستانه انتخابات عمومی است، روز گذشته اعلام کرد در‌صورتی‌که نتواند شرکت «پروتون» را پس بگیرد، ایده‌هایی برای تاسیس یک شرکت خودروسازی ملی دیگر دارد.

ماهاتیر محمد در فکر راه‌اندازی خودرو ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت خودروسازی پروتون که تا سال گذشته مدیریت آن در دست «ماهاتیر محمد» بود، پس از مواجه شدن با مشکلات مالی 9/ 49 درصد از سهامش را امسال به شرکت «جیلی» چین واگذار کرد. به نوشته تارنمای «فری مالزی تودی»، ماهاتیر به‌عنوان رئیس ائتلاف مخالفان دولت مالزی (ائتلاف امید) که در تلاش برای پیروزی در انتخابات پیش رو است، گفت که کارخانه جدید تولید خودروی ملی می‌تواند به اقتصاد مالزی که پس از فروش پروتون به شرکت چینی «جیلی» دچار آسیب‌هایی شده است، کمک کند. نخست‌وزیر 92 ساله مالزی در نشستی درخصوص سرمایه‌گذاری چین در مالزی، گفت که اگر نتواند پروتون را از شرکت چینی باز پس بگیرد، ایده‌هایی برای راه‌اندازی یک کارخانه جدید تولید خودرو ملی در سر دارد.

    ماهاتیر محمد خاطرنشان کرد: البته ایده ساخت یک خودرو ملی دیگر به این دلیل است که بتواند به رشد مهندسی و ظرفیت‌های کشور کمک کند. وی با این عنوان که خودروها به حدود چهار هزار قطعه نیاز دارند و این شرایط مهیا‌کننده فرصت برای تولیدکنندگان است، گفت: از آنجا که اکنون مالزی خودرو ملی ندارد، بسیاری از کارخانه‌های تولید قطعات خودرو با تعطیلی مواجه می‌شوند. وی ضمن ابراز نارضایتی از فروش شرکت پروتون به طرف چینی، گفت که این پروتون برای یک کشور در حال توسعه عملکرد خوبی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط