فونیکسریمکسبهتام

قیمت خودروهای داخلی باید کاهش یابد

بازار به دنبال خرید خودروهای وارداتی

عصر خودرو- یک کارشناس بازار خودرو بابیان اینکه تصمیم اخیر دولت با نگاه حمایتی از سرمایه‌گذاری‌های اخیر در صنعت خودرو بوده است، گفت: اکثر افراد به دنبال خودرو وارداتی هستند و در صورتی که واردات خودرو تسهیل شود، حجم واردات به خصوص در بازه قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

بازار به دنبال خرید خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، بابک صدرایی  در رابطه با تأثیر تصمیم اخیر وزارت صنعت مبنی بر معافیت خودروسازان داخلی از اسقاط خودرو، اظهار کرد: صنعت خودروسازی ایران با مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ارتباط تنگاتنگی دارد، ازاین‌رو زمانی که دولت‌ها به دنبال ایجاد رونق و اشتغال هستند، مجبور بوده تا از این صنعت حمایت‌هایی داشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد: برخی از تولیدکنندگان بر این عقیده‌اند که با باز شدن درهای واردات، فضای رقابتی ایجاد می‌شود و شرایط فعالیت خودروسازان داخلی تنگ می‌شود، با این شرایط برای آنکه خودروسازان داخلی در شرایط بهتری فعالیت داشته باشند، با امکانات تعرفه گذاری شرایط جدیدی از سوی دولت فراهم می‌شود که در کنار آن مسیر جذابی برای سرمایه‌گذاری، مونتاژ و تولید خودرو برای شرکت های بین المللی ایجاد می شود.

    این کارشناس بازار خودرو یادآور شد: در خودروسازی ایران مسکن‌های مقطعی چاره‌ساز نیستند و باید با الگوبرداری از طرح‌های بین‌المللی فضای رقابتی و رشد خودروسازان داخلی را ایجاد کرد.

    وی بیان کرد: اگر خودروسازان داخلی با توجه به معافیت اخیر که وزیر صنعت، معدن و تجارت آن را از معاون اول رئیس‌جمهور خواستار شده، قیمت محصولات را کاهش دهند تصمیم درستی اتخاذشده است اما اگر قیمت‌ها روند نزولی به خود نگیرد، فضای ناعادلانه‌ای ایجاد خواهد شد که عملاً رقبا از میدان به در می‌شوند.

    صدرایی افزود: خودروسازان بین‌المللی، بازار ایران را یک بازار با ثبات و بدون نوسان در نظر نمی‌گیرند و حتی حجم قابل‌توجهی از محصولات از بازارهای هم‌جوار تأمین می‌شود و خودروسازان بزرگ آن‌چنان علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در ایران ندارند.

    وی تأکید کرد: اکثر افراد به دنبال خرید خودرو وارداتی هستند و درخواست وزیر صنعت، آن‌چنان تأثیری بر میزان واردات خودرو نخواهد داشت، اما اگر دولت واردات خودرو را تسهیل می‌کرد حجم واردات خودرو به‌ شدت افزایش می‌یافت و این موضوع در بازه قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان رشد قابل‌توجهی را تجربه می‌کرد.

    این کارشناس بازار خودرو در انتها گفت: با توجه به امضای قراردادهای جدید خودرویی به نظر می‌رسد تصمیم اخیر دولت در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو