فونیکسریمکسبهتام

پراید در عراق چند؟

عصر خودرو- به گفته رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق قیمت خودروی پراید در عراق حدود ۷۵۰۰ دلار (حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

پراید در عراق چند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ابراهیم رضازاده  به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت صادرات ایران به کشور عراق پرداخت و در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد گفته می‌شود کالای صادراتی به عراق قیمتی به مراتب پایین تر از داخل کشور دارد، گفت: بیشتر این موضوع در ارتباط با خودرو اظهار می‌شود.

    دبیر میز عراق در سازمان توسعه تجارت ادامه داد: با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان به نتیجه رسید که قیمت یک خودروی صادراتی باید نصف خودروی داخلی باشد.

    وی افزود: در مورد صادرات خودرو هزینه‌هایی مانند پلاک گذاری، اسقاط کردن خودروی جایگزین و بسیاری موارد دیگر حذف می‌شود و براین اساس باید قیمت خودروی صادراتی ما نصف قیمت داخلی باشد، چرا که مالیات و عوارض از آن گرفته نمی‌شود.

    رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق در عین حال عنوان کرد: با این وجود اکنون خودرویی مانند پراید در عراق قیمتی بالاتر از ایران دارد، چرا که در ایران قیمت این خودرو به طور تقریبی حدود 20 میلیون تومان است، اما این رقم در کشور عراق 7500 دلار است که اگر به طور تقریبی قیمت دلار 4000 تومان در نظر گرفته شود این رقم به بیش از 28 میلیون تومان خواهد رسید.

    دبیر میز عراق در سازمان توسعه تجارت همچنین اظهار کرد: اکنون خودروهای ایرانی در کشوری مانند عراق بازاری خوب داشته و تقریبا تمام محصولات ایران خودرو و سایپا در این کشور به فروش می‌رسند. البته پراید در صدر جدول واردات عراق قرار دارد و پس از آن خودروهای دیگری مانند سمند، روآ و ال 90 در رده‌های بعدی قرار دارند، اما در کل عراقی‌ها از حضور پراید بسیار راضی هستند.

    رضازاده در پاسخ به این سوال که این خودرو از نظر ایمنی با مشکلاتی همراه بوده و در داخل کشور نیز انتقادات متعدد نسبت به آن صورت می‌گیرد، گفت: شاید در کشور گاه کمی سیاه نمایی در این خصوص صورت گرفته باشد. به هر صورت در عراق هم مانند ایران بخش قابل توجهی از خودروهای سواری پراید است و مردم مشکلات کمتری را تجربه می‌کنند.

    وی ادامه داد: بخشی از مشکل به موضوعاتی مانند جاده‌های ما هم باز می‌گردد. در عراق اختلاف ارتقاع در نقاط مختلف شهر با دریا بیش از 200 متر نمی‌شود، اما در ایران در شهری مثل تهران حتی شمال و جنوب شهر رقمی بیش از این حد اختلاف ارتفاع‌ دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو