فونیکسریمکسبهتام

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران مطرح کرد

بیمه یک‌ماهه شخص ثالث اجرایی نشد

قانون، روش پرداخت حق بیمه برای خودروسازان را تعیین کرد

عصر خودرو- دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بابیان اینکه در حال حاضر بیمه یک‌ماهه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر اجرایی نشده است، گفت: در قانون جدید بیمه شخص ثالث، خودروسازان باید ۴۰ درصد حق بیمه را به‌صورت نقد پرداخت کنند.

بیمه یک‌ماهه شخص ثالث اجرایی نشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، سید محمدرضا علی پور  در رابطه با بیمه یک‌ماهه خودروهای صفرکیلومتر، اظهار کرد: به دلیل آنکه شرکت‌های خودروسازی در خرید حق بیمه خودروهای صفرکیلومتر به شرکت‌های بیمه بدهی بسیاری داشتند و عملاً حق انتخاب از مشتری نهایی در انتخاب شرکت بیمه گرفته می‌شود، قرار بر آن شد تا برای خودروهای صفرکیلومتر بیمه یک‌ماهه طراحی شود.
    وی افزود: در برنامه طراحی‌شده بیمه‌های یک‌ماهه قرار بر آن است تا خودرو تولیدی از زمان پلاک گذاری تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و بعد از مدت تعیین‌شده، صاحب خودرو به اختیار خود، شرکت بیمه طرف قرارداد را انتخاب می‌کند.

    دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، خاطرنشان کرد: تا به امروز بیمه یک ماه خودروهای صفرکیلومتر به مرحله اجرا نرسیده و این موضوع به دلیل آن است که طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، شیوه پرداخت حق بیمه از سوی شرکت‌های خودروسازی تغییر کرده و صنعت بیمه در حال بررسی نحوه پرداخت خودروسازان است که اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، بیمه یک‌ماهه به اجرا درخواهد آمد.

    وی تصریح کرد: خودروسازان در قانون جدید بیمه شخص ثالث باید طبق قانون 40 درصد حق بیمه را به‌صورت نقدی در ابتدای آغاز دوره بیمه پرداخت کنند و مابقی آن طی چهار قسط ظرف مدت‌زمان شش ماه پرداخت شود.

    علی پور در رابطه با مدت‌زمان بررسی وضعیت پرداخت حق بیمه از سوی خودروسازان گفت: در این رابطه مذاکرات بین بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران در حال انجام است.

    دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تأکید کرد: در رابطه با پوشش بیمه یک‌ماهه خودروهای صفرکیلومتر تعیین شرکت‌های طرف قرارداد و انتخاب شرکت‌های بیمه دارای ابعاد مختلفی است که در صورت نهایی شدن، راه‌حل‌های اجرایی خرید و پوشش بیمه ابلاغ خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو