فونیکسریمکسبهتام

۴ ماجراجوی دوست‌داشتنی

عصر خودرو: خودروهای کراس‌اور یا شاسی‌بلند فشرده در بازار جدید خودروها، از محبوب‌ترین‌ها هستند. این وسایل نقلیه جمع‌وجور علاوه بر این که فضای داخلی بزرگی مانند خودروهای حمل بار دارند، گونه متنوعی از خودروهای امروزی هستند که بالاترین کیفیت رانندگی و مصرف بهینه سوخت را همچون یک خودروی سدان (سواری صندوق‌دار) در اختیارتان قرار می‌دهند.

۴ ماجراجوی دوست‌داشتنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰
  • 4 ماجراجوی دوست‌داشتنی
  • 4 ماجراجوی دوست‌داشتنی
  • 4 ماجراجوی دوست‌داشتنی
  • 4 ماجراجوی دوست‌داشتنی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم ؛ با این حال همین خودروها پا را فراتر گذاشته و برخی فناوری‌های پیشرو در دیگر خودروها را در خود دارند. از طرفی وجود امکانات مختلف در این خودروها، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین در میان آنها را بسیار سخت می‌کند. برخی افراد، مصرف بهینه سوخت را درنظر می‌گیرند و برای برخی دیگر، فضای داخلی خودرو یا ایمنی و فناوری‌های پیشرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گاهی‌اوقات تصمیم‌گیری خرید خودرو در این بازار پرتنوع بشدت دشوار می‌شود. در اینجا به چهار خودروی شاسی‌بلند جدید که این روزها در سطح جهان و همین‌طور بازار ایران توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده، اشاره می‌کنیم که با وجود کوچک بودن، برای مسافرت و ماجراجویی مناسب هستند.

سوبارو فارستر / Subaru Forester

اگر به دنبال خودرویی با طرحی جمع‌وجور اما کاملا کاربردی هستید و به جای ظاهر خودرو، عملکرد آن برایتان مهم است، این خودرو مناسب شماست. فارستر محبوب سوبارو، با برخورداری از ترکیب فضای داخلی کافی، دسترسی آسان و تاریخچه‌ای معتبر، بین انبوه خودروهای شاسی‌بلند خودنمایی می‌کند. این خودرو با شروع قیمت فقط 23 هزار و 470 دلار (حدود 91 میلیون تومان) در بازار جهانی، امکانات بسیاری از جمله تمام‌چرخ محرک استاندارد ارائه می‌کند. فارستر با انواع فناوری‌های به‌کاررفته برای مصرف سوخت بهینه، ازجمله گیربکس سی‌وی‌تی (CVT) سازگار شده است و به‌طورکلی به مصرف سوخت عالی به ازای یک لیتر برای پیمودن 11 کیلومتر دست یافته که البته مصرف آن در بزرگراه‌ها به ازای هر لیتر به 14 کیلومتر نیز افزایش می‌یابد. همچنین موتور توربوی چهارسیلندر با حجم 2/0 لیتر و قدرت 250 اسب‌بخار آن نیز می‌تواند رانندگی بی‌سروصداتری ارائه کند. رانندگی با این خودرو، بسیار نرم و راحت است. یکی از بهترین ویژگی‌های سوبارو فارستر، هندلینگ واکنشی و بسیار ایمن آن است. درون خودرو، صندلی‌های جلو و عقب جادار بوده و فضای سر نیز به اندازه کافی است. درضمن صندلی راننده به‌گونه‌ای است که رانندگان قدکوتاه نیز می‌توانند دید خوبی از اطراف داشته باشند.

ویژگی‌های بهترین نمونه سوبارو فارستر
سوبارو فارستر با پیشرانه نسخه 2/5 پریمیوم را که سیستم انتقال قدرت سی‌وی‌تی دارد و به صندلی برقی راننده و سانروف بزرگ مجهز است، پیشنهاد می‌کنیم. همچنین می‌توان گزینه مجموعه تجهیزات ایمنی EyeSight را به آن افزود و فارسترپریمیوم را با ویژگی‌های ایمنی و مطلوبی تهیه کرد.

ویژگی‌های اصلی
امتیاز کلی: 83

امتیاز تست جاده‌ای: 85
قیمت هنگام تست: 27145 دلار (حدود 105 میلیون تومان)

Trim Line: پریمیوم
سیستم انتقال توان: 170اسب‌بخار، 2/5 لیتری، چهارسیلندر، انتقال قدرت پیوسته متغیر، تمام‌چرخ محرک

مصرف کلی سوخت: به ازای هر 100کیلومتر مسافت 9لیتر بنزین مصرف می‌کند.
مزایا

ـ مصرف بهینه سوخت
ـ کابین و صندلی‌های جادار عقب

ـ کنترل‌های ساده
ـ آپشن EyeSight ازجمله تجهیزات ایمنی الکترونیکی

ـ دسترسی و دید آسان
معایب

ـ کابین پرسروصدا
ـ فضای داخلی ساده

ـ نمونه تمام‌چرخ محرک، استاندارد خودروست؛ چه آن را بخواهید و چه نخواهید!
کیا اسپورتیج / Kia Sportage

اگر داشتن خودرویی شیک و با ظاهری اسپرت برای شما از مصرف سوخت بهینه یا فناوری‌های پیشرفته مهم‌تر است، پس این خودرو مناسب شماست.
کیا، خودروی خود را ارتقا داده و آن را به جایگاه بهترین خودروهای شاسی‌بلند کوچک رسانده است. این خودرو جادارتر و دارای ظاهری متمدن‌تر و ضربه‌تاب بهتری شده است. اسپورتیج این نتایج را با وجود سیستم انتقال توان کاملا معمولی با موتور 2/4 لیتری چهارسیلندر و شش سرعته خودکار، رانندگی نرم و روان در اختیار راننده می‌گذارد. کیااسپورتیج دارای شتاب صفر تا صد در مدت 9/6 ثانیه است. البته یکی از نقاط ضعف آن، مصرف سوخت بالاست. از طرفی اگر به دنبال اسپورتیج قوی‌تری هستید، پس نگاهی به مدل SX با موتور توربوی چهارسیلندر بیندازید که 240 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. هندلینگ اسپورتیج، ایمن و قابل کنترل است. صدای داخل کابین خودرو در سطح پذیرفتنی قرار دارد. صندلی‌های جلو کاملا جادار و راحت هستند. صندلی راننده، برقی است و براحتی تنظیم می‌شود. طراحی کابین بیشتر از این که تجملی باشد، کاربردی است و کنترل‌های آن براحتی قابل استفاده هستند. جنس مواد به کار رفته در ساخت کابین نیز کاملا محکم است.

امکانات بهترین نمونه
انتخاب ما نسخه LX با بسته امکانات محبوب آن، یعنی صندلی برقی راننده و صندلی‌های جلوی گرم‌شونده است. سیستم سرگرمی و صفحه نمایش هفت اینچی آن با برنامه‌های نرم‌افزاری اپل کارپلی و اتو اندرویدسازگار است، اما اگر به دنبال خودرویی با تجهیزات بهتر ایمنی هستید، باید نسخه EX این خودرو را بخرید.

ویژگی‌های اصلی
 امتیاز کلی: 76

امتیاز تست جاده‌ای: 78
قیمت هنگام تست: 26/720 دلار (حدود 104 میلیون تومان)

تریم لاین: LX
سیستم انتقال قدرت: 181 اسب‌بخار، 2/4 لیتر، چهارسیلندر، شش سرعته خودکار، تمام چرخ محرک

مصرف سوخت: طی کردن مسافت 100کیلومتری با 10/2 لیتر سوخت
مزایا

ـ دستگاه انتقال قدرت مناسب
ـ کنترل‌های راحت

ـ فضای جادار و راحت
ـ نسبت به خودروهای دیگر در این کلاس، اسپرت‌تر است.

معایب
ـ عدم مصرف بهینه سوخت

ـ دید عقب ناکافی
ـ برای داشتن تجهیزات ایمنی، باید مدل گران‌قیمت‌تر این خودرو را تهیه کنید.

تویوتا راو4 / Toyota Rav4
اگر به دنبال خودروی شاسی‌بلند مطمئن و با مصرف سوخت بهینه هستید، این خودرو مناسب شماست.

مدل پیشگام راو4، از بهترین شاسی‌بلندهای کامپکت بود و همیشه میان خودروهای برتر، بالاترین جایگاه را داشت. بعدها تویوتا نسخه جدید هیبرید خود را معرفی کرد. این خودرو با موتور 2/5 لیتری چهارسیلندر شش سرعته استاندارد، نیرویی به اندازه کافی واکنشی برای خودرو فراهم می‌کند. شتاب صفر تا صد آن حدود 9 ثانیه است و مصرف سوخت بهینه و به ازای هر لیتر، 39 کیلومتر را طی می‌کند. این خودرو به لطف ترکیب سیستم رانندگی الکتریکی و موتورگازی، در سرعت‌های پایین، پرقدرت‌تر است. حتی می‌توان این خودرو را در حالت برقی با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت راند. راو4 در جاده بسیار واکنشی است و حرکت آن بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است و در عین حال از صدای موتور خودرو کاسته می‌شود. درون کابین خودرو و فضای جلو و عقب صندلی‌ها به اندازه کافی جادار است. صندلی‌ها گرم‌شونده هستند و به صورت برقی تنظیم می‌شوند. متاسفانه قیمت این خودرو در صورت وجود آپشن‌ صندلی‌های گرم‌شونده، به 34 هزار دلار (حدود 132 میلیون تومان) در بازار جهانی می‌رسد. بیشتر رقبای راو4، این گزینه‌ها را با قیمت کمتری در اختیار مشتری قرار می‌دهند. در تویوتای مدل 2017، هشدار تصادم از جلو نیز افزوده شده است.
امکانات در بهترین نمونه

نسخه XLE این خودرو دارای کنترل خودکار آب‌وهوا و سانروف و درِ عقب برقی است. اما اگر تویوتایی با قیمت مناسب‌تر می‌خواهید، مدل SE یا Limited پیشنهاد می‌شود که صندلی راننده دارای تنظیم برقی است.
ویژگی‌های اصلی

امتیاز کلی: 78/79
امتیاز تست جاده ای: 75/74

قیمت هنگام تست: 29753 دلار (حدود 115 میلیون تومان)
تریم‌لاین: XLEبنزینی و XLE هیبرید

سیستم انتقال قدرت: 176 اسب‌بخار، موتور چهار سیلندر با حجم 2/5 لیتر و جعبه‌دنده شش سرعته خودکار هیبرید؛ انتقال قدرت پیوسته متغیر سی‌وی‌تی؛ تمام چرخ محرک
مصرف بهینه سوخت: با 7/9 تا 9لیتر سوخت، مسافت 100کیلومتری را طی می‌کند.

مزایا
ـ میان شاسی‌بلندهای کوچک، مطمئن‌ترین است.

ـ کاربردی و جادار
ـ مصرف سوخت عالی هیبرید

ـ رانندگی خوب و بهتر از بسیاری از رقبای خود
ـ دارای تجهیزات ایمنی پیشرفته استاندارد

معایب
ـ صندلی‌های جلوی نسخه LE و XLE چندان راحت نیستند.

ـ نسبت به رقبای خود گران‌تر و فاقد برخی تجهیزات است.
ـ صندلی کودک را نمی‌توان به آسانی و مطمئن روی صندلی خودرو تنظیم کرد.

هوندا سی‌آر ـ وی / Honda CR-V
اگر خواهان اتاق جادار با مصرف سوخت بهینه و راحت هستید، این شاسی‌بلند کوچک مناسب‌تان است.

نمونه بازطراحی شده سی‌آر ـ وی دارای آسایش و فناوری بیشتر و مصرف سوخت بهینه‌تر است. درعین حال، تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ای در اختیار مشتری قرار می‌دهد. سی‌آر ـ وی نسل پنجم هوندا، بزرگ‌تر، جادارتر و کمی بلندتر است. با این حال از وزن آن حدود 26کیلوگرم کم شده است. تیپ LX دارای همان موتور مدل 2016، چهارسیلندری و حجم 2/4 لیتر است، اما مدل‌های دیگر این خودرو از موتورتوربوی 1/5 لیتری با قدرت190 اسب‌بخار بهره می‌گیرد. هندلینگ سی‌آر ـ وی نسبت به نسخه‌های دیگر هوندا بهتر شده و از صدای درون خودرو تا حد قابل توجهی کاسته شده است. مواد به کار رفته درون خودرو در عین استحکام، از ظرافت و نرمی ویژه‌ای بهره‌مند هستند. پوشش صندلی‌های جلو بسیار راحت و صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی جادار هستند. استفاده از رادیو آسان است و صفحه نمایش سرگرمی آن نیز هفت اینچی و لمسی است.
امکانات در بهترین نمونه

مدل EX انتخاب خوبی است. این خودرو به فناوری سیستم حسگر ـ هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودرو و همچنین هشدار نقطه کور، ورود بدون کلید به خودرو و مونروف مجهز است. صندلی‌های نسخهEX بهتر از LX است.
ویژگی‌های اصلی

امتیاز کلی: اعلام نشده
امتیاز تست جاده‌ای: اعلام نشده (هنوز در حال گذراندن مراحل تست است).

قیمت هنگام تست: 28 هزار و 935 دلار (حدود 112 میلیون تومان)
تریم لاین: LX/ EX

سیستم انتقال قدرت: 184 اسب‌بخار، موتور چهار سیلندر 2/4 لیتری، انتقال قدرت پیوسته متغیر/ موتور توربو با قدرت 190 اسب‌بخار، 1/5 لیتر و چهار سیلندر، تمام چرخ محرک
مصرف سوخت کلی: طی کردن مسافت 100 کیلومتر با 8/4 تا 8/7 لیتر بنزین

مزایا
ـ فضای داخلی بسیار جادار

ـ فضای جادار صندوق خودرو
ـ دسترسی فوق‌العاده آسان به جلو و عقب خودرو

معایب
ـ رانندگی خشک و غیرقابل انعطاف

ـ نبود تجهیزات پیشرفته ایمنی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو