فونیکسریمکسبهتام

پورشه در حال بازگشت به مسابقات فرمول ۱

عصر خودرو- پورشه در حال بررسی بازگشت به مسابقات فرمول یک به عنوان تامین کننده موتور است.

پورشه در حال بازگشت به مسابقات فرمول ۱
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز، پورشه در حال ترک مسابقات استقامتی 24 ساعته لومان در پایان این فصل برای پیوستن به مسابقات خودروهای الکتریکی فرمول E در سال 2019 است.

    این خودروساز آلمانی که تحت مالکیت فولکس واگن است آخرین بار در سال 1991 به عنوان تامین کننده موتور در مسابقات فرمول 1 حضور داشت. 

    نمایندگان این شرکت در نشست هایی درباره مقررات سال 2021 که انتظار می‌رود به استفاده از موتورهای ارزان تر و ساده تر از موتور هیبریدی V6  توربو 1.6 لیتری منجر شود، شرکت کرده اند.  

    لوتز مشکه مدیر مالی و عضو هیئت مدیره پورشه گفت: همانطور که می‌دانید فرمول E در حال حاضر برای ما بسیار مهم است و فرمول 1 همیشه یک موضوع خوب برای فکر کردن است. فکر می‌کنم ما مذاکرات خوبی درباره این موتور جدید داشتیم.

    وی افزود: هیچ برنامه ای برای وارد کردن تیم پورشه به مسابقات نداریم و مذاکرات صرفا درباره حضور ما به عنوان تامین کننده موتور است.

    در مسابقات فرمول یک در حال حاضر چهار تامین کننده موتور شامل مرسدس، فراری، رنو و مک لارن به عنوان شریک هوندا حضور دارند که سه شرکت اول هر کدام یک تیم را تامین می‌کنند. شراکت هوندا و مک لارن نیز ممکن است بعد از پایان 2017 ادامه پیدا نکند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم