فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران خبر داد

ورود ۲ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تا پایان سال

عصر خودرو- شهردار تهران از ورود دو هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی شهر تهران تا پایان سال خبر داد.

ورود ۲ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمدعلی نجفی در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه دائمی نقشه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای اقتصاد مصوبه‌ای را در خصوص ورود دو هزار دستگاه اتوبوس از مجارستان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرتهران تصویب کرده است.

    وی تصریح کرد: این اقدام با مشارکت صنایع داخلی انجام خواهد گرفت و در اختیار اتوبوسرانی قرار می‌گیرد.

    شهردار تهران ادامه داد: البته مباحثی از جمله تأمین مالی و همچنین همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز است که در این زمینه تعاملات لازم صورت بگیرد.

    نجفی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال 2 هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه شود.

    وی درباره حضورش در هیئت دولت تصریح کرد: در این خصوص معتقدم که باید توسعه شهری و ملی همزمان با هم و با نظارت دولت انجام گیرد چرا که بالغ بر 76 درصد از مردم در شهرها زندگی می‌کنند و از این جهت حضور شهردار در هیئت دولت مهم است.

    شهردار تهران گفت: حضور در هیئت دولت می‌تواند در تصمیمات موثر باشد و نظر شهرداران در سراسر کشور منعکس شود.

    نجفی افزود: حضور بنده در هیئت دولت به عنوان نمایندگی از شهر تهران صرفا نیست و از طرف شهرداران سراسر کشور و به ویژه کلان‌شهرها هستم.

    وی همچنین به برگزاری جلسه با وزیر‌ آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این جلسه دقایقی دیگر برگزار خواهد شد و مسائلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    شهردار تهران گفت: با توجه به اینکه حدود 15 روز دیگر به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس باقی نمانده است به این ترتیب جلسه ای را با حضور وزیر آموزش و پرورش ترتیب داده ایم.

    نجفی گفت: در این جلسه مسائل مختلفی از جمله مسئله حمل و نقل شهری و ترافیک که همزمان با آغاز سال تحصیلی افزایش خواهد یافت مسائل را بررسی خواهیم یافت.

    وی ادامه داد: البته دو هفته پیش جلسه ای با حضور فرمانده راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره آمادگی مجموعه‌ها در آغاز سال تحصیلی برگزار شد که تلاش می‌شود در ابتدای سال تحصیلی ترافیک تأثیر منفی بر تردد شهروندان داشت هباشد.

    شهردار تهران افزود: مسئله سرویس مدارس و همچنین علامت دار کردن وسایل نقلیه در این بخش و سایر موارد دیگر مسائلی است که با وزیر آموزش و پرورش درمیان خواهیم گذاشت.

    نجفی اضافه کرد: قاعدتا با اشاره به نزدیک شدن به زمان سال تحصیلی جدید چهره شهر در ماه آینده تغییری خواهد داشت و ما خود را برای استقبال از مهرماه آماده خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: آماده سازی مدارس یکی از موضوعاتی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است به طوری که طی روزهای گذشته تعدادی از مدیران آموزش و پرورش با بنده تماس داشته و ابراز رضایت از تغییر رفتار مسئولان شهرداری در کمک به آموزش و پرورش داشتند.

    شهردار تهران همچنین از هدفمندکردن کمک‌های شهرداری به مدارس خبر داد و گفت: ما اعتقاد داریم که کمکها باید به صورت هدفمند انجام گیرد و برهمین اساس کمیته مشترکی شکل خواهد گرفت تا نیازهای مدارس شهر تهران لیست برداری شود.

    نجفی گفت: در بودجه شهرداری تأکید شده است که 34 میلیارد تومان به مدارس شهر تهران کمک شود علاوه براینکه شهرداران مناطق نیز کمک‌هایی را به مدارس و مناطق خود دارند ضمن اینکه از رقم اشاره شده 50 درصد به آموزش و پرورش داده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو