فونیکسریمکسبهتام

ب ام و در فکر تولید انبوه خودروهای الکتریکی و رولزرویس الکتریکی

عصر خودرو- شرکت خودروسازی آلمانی ب ام و تا سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه خودروهای الکتریکی و عرضه ۱۲ مدل مختلف الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ خواهد پرداخت.

ب ام و در فکر تولید انبوه خودروهای الکتریکی و رولزرویس الکتریکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش عصرخودرو و به نقل از رویترز، این در شرایطی است که خودروسازان سنتی به دنبال به دست آوردن سهمی در این بازار تحت سلطه شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا هستند.

    موضع گیری منفی جهانی علیه خودروهای دیزلی در پی اتفاقات سال‌های اخیر باعث افزایش فشارها روی خودروسازان برای توسعه هرچه سریع تر مدل های جایگزین الکتریکی شده است.

    ب ام و که برندهای مینی و رولز رویس را نیز در اختیار دارد و سال گذشته دو میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو فروخت، اعلام کرد که در حالت تغییر رویکرد به سمت تولید خودروهای الکترونیکی بیشتر است. در همین روز برند جگوار رقیب ب ام و نیز اعلام کرد که مدلهای مختلف الکتریکی و هیبریدی خود را تا سال 2020 عرضه خواهد کرد.

    شرکت نیسان ژاپن نیز در همین روز از نسخه جدید خودروی الکتریکی لیف در تازه‌ترین تلاش برای گرفتن تسلا در این بازار رونمایی کرد.

    تسلا سال گذشته 83 هزار و 921 هزار دستگاه خودروی الکتریکی به فروش رساند.

    ب ام و که مدل الکتریکی i3 را در سال 2013 عرضه کرد اعلام کرد که در حال آماده سازی کارخانه های خود برای تولید انبوه انواع خودروهای الکتریکی در صورت افزایش تقاضا برای خودروهای باتری دار است. 

    هرالد کروگر مدیرعامل ب ام و در جمع خبرنگاران در مونیخ گفت: تا سال 2025 ما 25 مدل مختلف خودروی الکتریکی عرضه خواهیم کرد که 12 مورد آنها کاملا الکتریکی خواهند بود.

    وی افزود: خودروهای الکتریکی توان طی مسیر تا 700 کیلومتر را با یک بار شارژ خواهند داشت.

    مدیرعامل ب ام و خاطرنشان کرد: نمایشگاه خودروی فرانکفورت که در روزهای آینده آغاز به کار می‌کند برای رونمایی از مدل جدید الکتریکی چهار درب ب ام و که بین خودروی شهری i3 و مدل اسپرت i8 قرار می گیرد استفاده خواهد شد.

    کروگر خاطرنشان کرد: ما سهم مدل های الکتریکی در تمام برندهای خود را افزایش خواهیم داد و این شامل برند رولزرویس و خودروهای سری M ب ام و نیز می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط