فونیکسریمکسبهتام

تاکید وزیر صنعت بر ایمنی و کیفیت خودروهای ساخت داخل

عصر خودرو-وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ایمنی و کیفیت خودروهای ساخت داخل تاکید کرد.

تاکید وزیر صنعت بر ایمنی و کیفیت خودروهای ساخت داخل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد شریعتمداری که در مجمع عمومی عادی سالانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران سخن می‌گفت، افزود: توجه به کیفیت و ایمنی در صنایع خودروسازی همواره مورد تاکید ما قرار دارد.
    وی با بیان اینکه در سالیان گذشته عادت شده است که صنعت، مدیران صنعت و کارکرد وزیر صنعت را با میزان تولید خودرو ارزیابی کنند، گفت: توسعه صنعت خودروسازی صنایع پایین دست را نیز به شدت فعال کرده، اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که مردم در ایمنی و رفاه از این امکانات بهره‌مند نشوند.
    شریعتمداری افزود: هر چند توسعه صنایع خودرویی ما مانند کشورهایی که به منابع عظیم مالی دسترسی دارند نبوده و با چنگ و دندان به پیش رفته، اما ما نباید به وضع موجود راضی و قانع باشیم و همواره بر توسعه کمی و کیفی این صنعت توجه کنیم.
    وی گفت: توجه به تولید داخلی یک امر بسیار عظیم است که باید مورد تاکید همه مدیران این صنایع و مردم قرار بگیرد.
    وزیر صنعت توجه به صنایع دانش بنیان، صنایع روستایی، صنایع کوچک و متوسط و همچنین حوزه هایی که بخش خصوصی نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند وارد آن شود را به عنوان محورهای کاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نام برد و از مدیران این سازمان خواست در این صنعت تلاش کنند.

    به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نیستیم
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نیستیم، افزود: در هر زمینه و جفرافیایی که بخش خصوصی کشور اماده سرمایه گذاری وفعالیت باشد، فقط حامی ومشوق خواهیم بود.
    محمد شریعتمداری در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در هر زمینه که به هر دلیل بخش خصوصی مایل به مشارکت با سازمان گسترش باشد ما نیز فعالیت مشارکت جویانه خواهیم داشت.
    وی با اشاره به اینکه یکی از نقایص صنعتی کشور تمرکزگرا بودن است، گفت: تاکید ما رفتن به سمت عدم تمرکزصنعتی است، زیرا توجه به پیرامون و بخصوص مرز‌ها موجب تقویت امنیت ملی وگ سترش اشتغال در کشور می‌شود.
    شریعتمداری گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین رسالت‌های ما توجه به صنایع دانش بنیان خواهد بود.
    وی بابیان اینکه نوسازی 80 هزار واحد صنعتی کوچک ومتوسط از برنامه‌های سازمان گسترش خواهدبود، افزود: دربودجه امسال ده هزار میلیاردتومان برای نوسازی صنعتی کشور پیش بینی شده است و در اینده شاهد نوسازی صنعتی کشور در عرصه‌های گوناگون خواهیم بود.

    در بحث ایمنی و استانداردهای خودرو تعارف نداریم
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 55 استاندارد در صنعت خودروسازی کشور تدوین شده است، گفت:: سازمان استاندارد پیگیری‌های جدی برای اعمال استاندارد‌ها را با اختیارات بسیار وسیع دارد.
    محمد شریعتمداری در حاشیه مجمع عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این سازمان می‌تواند فعالیت‌های مختلف خودروسازان را کنترل و حتی بخش هایی از خط تولید را تعطیل کند و اجازه ورود یک محصول را به بازار بدهد یا ندهد.
    وی گفت: سازمان ملی استاندارد یک سازمان فرابخشی است و در اجرای مأموریت‌های خود احتیاج به اجازه از کسی ندارد.
    شریعتمداری افزود: مکلفیم در این چارچوب هم حرکت کنیم و بنده به عنوان وزیر صنعت همراه سازمان هایی نظیر محیط زیست همواره به فکر داشتن استانداردهای زیست محیطی و همچنین شاخص‌های ایمنی و سلامت در خودرو برای مردم هستم و تردیدی ندارم تولید کنندگان نیز با ما همراهند.
    وی با بیان اینکه در خدمات پس از فروش همچنان در ابتدای راه هستیم که باید بهبود یابد، گفت:: خودروسازان ما حتماً در ارائه خدمات پس از فروش شایسته همراه ما هستند و باید کیفیت آن را ارتقاء دهند.
    وزیر صنعت با بیان اینکه صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشور ما بخش قابل ملاحظه‌ای از صنعت کشور است، افزود: امسال با تولید یک میلیون و 300 هزار خودرو در کشور در واقع از خروج 10 تا 15 میلیارد دلار منابع ارزی از کشور جلوگیری می‌شود.
    شریعتمداری با تاکید بر اینکه ایمنی خودرو در کنار افزایش کمیت آن باید مورد تاکید باشد، گفت:: اگر مردم در خودرو می‌نشینند باید از ایمن بودن آن اطمینان داشته باشند.

    ضرورت ایفای نقش مشارکت جویانه ایدرو در صنعت
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ایدرو را پیشگام پیشرفت صنعتی در کشور دانست و گفت: ایدرو باید نقش مشارکت جویانه خود را در صنعت با نگاه به تمرکززدایی و آمایش سرزمینی و توجه به صنایع کوچک و روستایی به خوبی ایفا کند.
    محمد شریعتمداری با تقدیر از زحمات محمدرضا نعمت زاده در زمان تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم و با گرامیداشت یاد و خاطره موسسان ایدرو، تصریح کرد: ایدرو پیشگام پیشرفت صنعتی در کشور است و انتظار داریم که این سازمان به جایگاه اصلی خود که همانا پیشران بودن در صنایع کشور است، بازگردد.
    وی با تاکید بر لزوم پیاده سازی واقعی اقتصاد مقاومتی بر اساس اصل 44، افزود: اسناد بالادستی، سیاستهای کلی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی واگذاری امور به بخش خصوصی را مدنظر قرار داده اند که نقش سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایدرو در این زمینه پررنگ است.
    شریعتمداری منابع انسانی متخصص متمرکز شده در ایدرو را یک سرمایه بزرگ دانست و گفت: ایدرو باید نقش مشارکت جویانه خود را در صنعت، تولید ملی و افزایش تولید ناخالص داخلی ایفا کند.
    وی از تمرکزگرایی و عدم توازن جغرافیایی پیشرفت صنعتی در کشور به عنوان یک آسیب نام برد و افزود: باید در این حوزه اقدامات مهمی انجام شود که نقش ایدرو در انتقال صنعت به حوزه‌های پیرامونی قابل توجه است. همچنین توجه به آمایش سرزمینی در طرح‌های صنعتی از نکات ضروری در توسعه صنعتی که باید مورد تاکید ایدرو واقع شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه به صنعت قطعه سازی را در حوزه خودرویی کشور یک ضرورت توصیف کرد و ادامه داد: جایگاه کنونی صنعت خودرو با تلاش و برنامه ریزی چندین ساله به وجود آمد، اما جا برای کار بیشتر به خصوص در حوزه ایمنی خودرو وجود دارد که ایدرو باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد. از سوی دیگر قراردادهای جدید در حوزه خودرو سازی برای بروزرسانی تولید و بازاریابی جهانی مفید و کارآمد است.
    شریعتمداری با اشاره به اینکه ایدرو در حوزه صنعت دانش بنیان متکی به محیط زیست قدم‌های خوبی برداشته است، خاطرنشان کرد: ایدرو با جدیت در حوزه توسعه صنایع روستایی باید گام بردارد. همچنین عدم تمرکز در صنعت، گسترش صنایع پیرامونی و توجه به صنایع و شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های کاری است که باید مورد توجه ایدرو واقع شود. از سوی دیگر برای اشتغال پایدار در حوزه صنایع کوچک و متوسط باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
    وی با اعلام آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه ستادی برای همکاری با ایدرو برای افزایش سهم ارزش افزوده صنعتی، گفت: ایدرو و ایمیدرو در کنار دیگر سازمان‌های توسعه‌ای برای پیشرفت و توسعه صنعتی کشور می‌توانند گام‌های خوبی بردارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو