فونیکسریمکسبهتام

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا:

افزایش کیفیت و رضایت مشتریان از اهداف سایپا است

عصر خودرو- معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا هدف گذاری برای افزایش کیفیت محصولات و جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان را جزو مهم ترین برنامه های مجموعه اعلام کرد و گفت: موضوع کیفیت به عنوان یکی از سرفصل های راهبردی در سطح گروه، شناخته می شود.

افزایش کیفیت و رضایت مشتریان از اهداف سایپا است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، داریوش گل محمدی ضمن یادآوری اقدام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در عذرخواهی از مشتریان و برنامه این مجموعه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی اظهارکرد: مدیریت ارشد گروه همواره رضایت مشتری را به عنوان اولین هدف سایپا مدنظر قرار داده و در راستای همین موضوع، مرکز ارتباط با مشتریان تشکیل شد.
    وی افزود: 75 درصد فرایند کیفیت در زمان طراحی، 20 درصد در هنگام تولید محصول  و پنج درصد نیز در حوزه خدمات پس از فروش صورت می گیرد و بر این اساس، تمامی صحه گذاری های کیفی از زمان طراحی تا فروش بعد از تایید معاونت کیفیت اجرایی و نهایی خواهد شد.
    معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا در خصوص ارتقاء سطح کیفی محصولات این مجموعه تصریح کرد: برنامه های مختلفی باهدف تضمین کیفیت در فرایند تولید طراحی شده و قصد داریم به صورت گام به گام، مراحل قبولی محصولات در استانداردهای کیفی را دنبال کنیم.
    گل محمدی با اشاره به نقش شرکت های تامین کننده قطعات در افزایش جایگاه کیفی محصولات تولیدی گروه، خاطرنشان کرد: شرکت سازه گستر به عنوان بازوی اصلی سایپا در تامین قطعات، با ارتباط موثر با زنجیره تامین می تواند نقش مهمی در ارتقاء کیفیت قطعات ایفا کند و این موضوع می تواند در بالابردن کیفت نهایی خودرو بسیار تاثیرگذار باشد.
    وی در ادامه ارتقای سطح کیفی تولید با استفاده از روش های مبتنی بر تولید ناب را از دیگر برنامه های مجموعه دانست و تاکیدکرد: با الگو برداری از نظام تولید موفق و بومی سازی آن می توانیم سطح کیفی استاندارد های تولیدی گروه را افزایش دهیم.
    معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود و در پاسخ به سوالی در خصوص راهبرد مجموعه در زمینه ارتقای کیفیت محصولات پلت فرم X200 گفت:  محصولات پلت فرم X200  جزو تولیدات راهبردی گروه سایپا محسوب می شوند و بر این اساس با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی شده تا سطح کیفی این محصولات روز به روز افزایش یابد به نحوی که رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.
    گل محمدی با بیان این مطلب که همواره نظر و دیدگاه مشتریان در زمینه های مختلف کیفی مورد بررسی و پایش قرار گرفته و به عنوان سرفصل فعالیت ها بهره برداری می شود، افزود: راهبرد گروه خودروسازی سایپا در زمینه ارتقای سطح کیفی محصولات به صورتی ترسیم شده که از نگاه مشتری پروژه های بهبود کیفیت تعریف می شود و برای این کار با ارتقای جایگاه ارتباط با مشتریان(CRM) و دریافت اطلاعات جامع از این مجموعه، روند بهبود و افزایش هر بیشتر کیفیت محصولات گروه سایپا را در دستور کار قرار دارد.
    وی همچنین ارتقای سطح دانش فنی و تکنولوژیکی قطعه سازان را یکی دیگر از عوامل موثر در بهبود کیفی شرکت های خودروسازی دانست و خاطرنشان کرد: باوجود شرکت های قطعه ساز با کیفیت در کشور و توانمندی های پنهان این شرکت ها، همکاری های مشترک با قطعه سازان بین المللی و دارای فناوری های پیشرفته می تواند زمینه ارتقای جایگاه صنعت قطعه سازی کشور را فراهم ساخته و نقش قابل ملاحظه ای در افزایش رضایت مشتریان ایفا کند.
    معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا افزود: با توجه به ورود خودروهای جدید به سبد محصولات گروه خودرو سازی سایپا، لازم است شرکت های قطعه سازی متناسب با شرایط جدید، علاوه بر ارتقای سطح دانش فنی، خطوط تولید خود را نیز برای تولید قطعات پیچیده و مجهز به تکنولوژی روز دنیا تجهیز کنند که در صورت اجرای این برنامه، شانس کشورمان برای رقابت با قطعه سازان جهانی افزایش یافته و امکان همکاری های بین المللی نیز فراهم خواهد شد.
    وی بیان کرد: بازنگری در برنامه تایید کیفیت قطعه سازان از دیگر برنامه های این معاونت است و مطمئنا سختگیری ها و نظارت مستمر در روند تایید قطعات می تواند نوسانات کیفی را کاهش داده و با تعمیق فرایندهای تضمین کیفیت محصولات باکیفیت تری در اختیار مشتریان قرارگیرد.
    گل محمدی اظهارکرد: توانمندسازی زنجیره تامین مهمترین عامل در افزایش فرایند بهبود کیفیت است که خوشبختانه زنجیره تامین گروه خودرو سازی سایپا به عنوان یک مجموعه قدرتمند برنامه های بسیار خوبی برای ارتقای ظرفیت ها و توانمندی های خود در دستور کار دارد.
    معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا در خاتمه با اشاره به برنامه گروه برای محصولات X200 گفت: معاونت کیفیت گروه سایپا پروژهای کیفی مناسبی برای محصولات پلت فرم X200 در نظر گرفته تا بتواند سطح رضایت مشتریان را افزایش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو