فونیکسریمکسبهتام

کیا طراح سابق ب ام و و گریت وال را به خدمت گرفت

عصر خودرو- شرکت خودروسازی کیا موتورز پی یر لکرک طراح سابق ب ام و و گریت وال را به عنوان رئیس بخش طراحی خود استخدام کرد.

کیا طراح سابق ب ام و و گریت وال را به خدمت گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز، کیا موتورز این اقدام را برای کمک به بهبود وضعیت خود در چین که اصلی ترین بازار این شرکت محسوب می شود، انجام داده است.

    کیا و هیوندای که روی هم پنجمین خودروساز بزرگ جهان به حساب می آیند، به دلیل تنش های سیاسی بین سئول و پکن، رقابت جویی برندهای چینی و کمبود مدل های SUV در خانواده خودروهای خود، با کاهش فروش در چین(بزرگترین بازار خودرو جهان) مواجه شده اند.

    کیا در بیانیه ای اعلام کرد، لکرک به عنوان مدیر بخش طراحی گریت وال از سال 2013 روی پروژه هایی همچون بازطراحی SUV هاوال H6 که به دلیل طراحی بهبود یافته اش با استقبال خوبی روبرو شد، نظارت داشته است.

    لکرک همچنین قبل از نظارت بر زیربرند M پرفورمنس خودروهای ب ام و، شاسی بلندهای باشکوهی همچون X5 و X6 را طراحی کرده است.

    کیا موتورز افزود: لکرک یکی از معدود ستاره های دنیای طراحی خودرو است که در تمام بازارهای خودرویی بزرگ همچون اروپا، آمریکا و چین تجربه کسب کرده است.

    این انتصاب در شرایطی است که همین سه ماه پیش هیوندای نیز از جذب سیمون لوآسبی، مدیر سابق فولکس واگن در چین به عنوان رئیس بخش طراحی خود در چین خبر داد.

    لکرک که متولد بلژیک است کار خود را در شرکت کیا در کره جنوبی از پایان سپتامبر شروع خواهد کرد. وی در کنار پیتر شریر رئیس بخش طراحی هیوندای که سابقا طراح آئودی بوده و همچنین یون سئون هو رئیس مرکز طراحی کیا در کره کار خواهد کرد. 

    لکرک مسئول توسعه استراتژی های بلندمدت کیا در زمینه طراحی و همچنین تقویت همکاری بین شبکه های طراحی این شرکت در آمریکا، اروپا، چین و کره جنوبی خواهد بود.

    سانگ الکساندر کو، استاد دانشگاه و طراح سابق شرکت کیا می گوید: لکرک باید به تقویت طراحی خانواده SUV های کیا بویژه در چین کمک کند. از آنجا که وی برای یک شرکت چینی کار کرده می داند که مردم چین چه نوع خودرویی را می پسندند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو