فونیکسریمکسبهتام

حواله «استپ‌وی» چند؟

عصر خودرو- روز گذشته برخی از سایت‌هایی که به صورت مجازی اقدام به ارائه کالا می‌کنند، مملو از فروش حواله‌های خودرو استپ وی بود.

حواله «استپ‌وی» چند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  هرچند سایپا پیش‌تر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که طبق اقدامات بازدارنده، مانع از ایجاد فضای دلالی در پیش فروش شهریورماه استپ وی خواهد شد، اما از دو روز گذشته سایت‌های مجازی فروش کالا همچون «دیوار» و «باما» قیمت‌های جدیدی برای حواله این خودروی فرانسوی اعلام کردند. در این سایت‌ها قیمت حواله‌ای استپ وی اتوماتیک عموما تا 5 میلیون تومان نیز افزایش یافته و جالب اینکه برخی انتقال این خودرو را در نمایندگی‌های سایپا وعده داده‌اند موضوعی که سایپا پیش تر عنوان کرده بود که با آن برخورد شدید خواهد کرد.

     

    مطابق اعلام شرکت سایپا یکشنبه گذشته پیش‌فروش خودروی استپ وی آغاز شد این در شرایطی است که به‌دلیل ترافیک تعدادی از مشتریان قادر به ثبت‌نام نشدند. در همین حال این مشتریان با مراجعه به نمایندگی‌‌های رسمی سایپا، از آنها برای ثبت‌نام کمک خواستند. در این زمینه خبرگزاری فارس مدعی است که برخی از نمایندگی‌ها به‌ازای دریافت یک تا دو میلیون تومان از مردم پیش‌خرید این خودرو را انجام می‌دادند، در حالی که این موضوع قانونی نبوده و تخلف محسوب می‌شود. اما از دو روز گذشته برخی از سایت‌های فروش کالا نیز در این زمینه فعال شده و اقدام به فروش حواله‌های این خودرو کرده‌اند. طبق اعلام شرکت سایپا خرید خودروی استپ وی اتوماتیک با پیش پرداخت 27 میلیون تومان و دنده‌ای نیز 24 میلیون تومان امکان‌پذیر بود حال آنکه در سایت‌های مجازی هم‌اکنون حواله فروش استپ وی اتوماتیک بین 31 تا 33 میلیون تومان به فروش می‌رسد و حواله مدل دنده‌ای این خودرو نیز بین 27 تا 30 میلیون تومان قیمت دارد.

    با این حساب به‌نظر می‌رسد که به‌رغم تمهیدات سایپا برای جلوگیری از فضای دلالی فروش این خودرو باز هم واسطه‌گران جلوتر از مصرف‌کننده واقعی خودروی مذکور را خریداری کرده‌اند. در همین حین رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا پیش‌تر اعلام کرده بود که «برای جلوگیری از کسب‌و‌کارهای حاشیه‌ای در پیش‌فروش ساندرو استپ وی، اقداماتی انجام شده که هر کدام به نوبه خود باز دارنده بود و از ایجاد فضای دلالی جلوگیری کرد. تقی‌زاده تاکید کرده بود که در گام اول هر نفر با یک کد ملی امکان ثبت‌نام دارد و امکان تکرار کد ملی در جریان ثبت‌نام نیست و در گام بعدی امکان خرید و فروش کاردکسی این خودرو میسر نیست؛ پس خرید و فروش در نمایندگی‌ها انجام نمی‌شود و عواقب هر گونه خرید و فروش مشتریان بیرون از چار چوب نمایندگی‌ها متوجه سایپا نخواهد بود.» اظهار ات تقی‌زاده در شرایطی است که در سایت‌های فروش عنوان شده که به‌دلیل عدم صلح در نمایندگی‌ها وکالت تام در محضر داده می‌شود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد عوامل بازدارنده سایپا در این زمینه خیلی اثرگذار نبوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو