فونیکسریمکسبهتام

معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا:

روزهای خوبی را برای سهام سایپا پیش بینی می کنیم

عصر خودرو- سیروس شجاعی برجویی معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا در گفت و گویی با اشاره به وضعیت تولید، فروش و سود شرکت گفت: برآورد می‌شود که بازار اقبال خوبی را نسبت به سهام سایپا نشان دهد و روزهای خوبی را برای سهام پیش بینی می کنیم.

روزهای خوبی را برای سهام سایپا پیش بینی می کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا ضمن اشاره به مطلب فوق به سئوالات دیگری نیز پاسخ داد که در ادامه می آید:

    وضعیت تولید محصول در چند سال اخیر به چه صورت بوده و پیش بینی شما از میزان تولید خودرو در گروه سایپا در سال جاری چیست؟

    در حالی که تولید گروه خودروسازی سایپا در سال 1394 حدود 301 هزار دستگاه بود، این عدد در سال 1395 به 570 هزار دستگاه رسید که بیانگر رشد 89 درصدی است.

    باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری تمامی واحدها پیش بینی می شود تولید گروه سایپا در سال 1396 به بالغ بر 630 هزار دستگاه برسد که رشد 10 درصدی در افزایش تولید و فروش را شاهد خواهیم بود.

    در زمینه فروش خودرو در بازار چه دستاوردهایی در مجموعه حاصل شده است؟

    از منظر آمار فروش نیز تا پایان مرداد ماه سال جاری رقم فروش کل گروه سایپا بالغ 62.773 میلیارد ریال است که  تا پایان مردادماه نزدیک 40 درصد از مبلغ کل فروش سال گذشته را پوشش داده ایم. لازم به توضیح است که رقم فروش کل سال گذشته گروه سایپا معادل 167.452 میلیارد ریال بوده است.

    برنامه توسعه محصول در گروه سایپا در حال حاضر در چه مرحله است؟

    درخصوص توسعه محصول نیز اقدامات خوبی در دست اجراست در سال جاری تاکنون دو محصول ساینا اتوماتیک و کوییک رونمایی شده‌اند و انشالله تا پایان سال خودروهای جدیدی با پلت فرم اختصاصی سایپا(SP1) معرفی و رونمایی خواهد شد.

    هفته گذشته نماد سایپا در بورس با اقبال مواجه شده بود، دلیل این استقبال چه بوده است؟

    با توجه به تحولات رخ داده در مجمع شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا و حضور بیش از 89 درصد از سهامداران و بیش از 50 درصد کارکنان و نمایندگان آنها در آن، قابل پیش بینی بود که رخدادهای حاکم بر سایپا در شش ماهه گذشته روند مثبتی داشته است. به نظر می رسد اقبال عمومی به معاملات سهام سایپا در بازار بورس افزایش یافته که این امر به دلیل شرایط اقتصادی مناسب حاکم بر مجموعه بوده است.

    همچنین در مجمع یاد شده سه عضو از پنج عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری کارکنان، توسط کارکنان زحمتکش گروه سایپا انتخاب شدند که این امر باعث رفع شائبه نفوذ و کنترل شرکت سایپا در شرکت سرمایه گذاری کارکنان و صورت های مالی تلفیقی آن شد و عملا موارد مندرج در بندهای 4 و 5 گزارش حسابرسی گروه سایپا مرتفع می شود. از سوی دیگر با توجه به وضعیت تولید، فروش و سود شرکت برآورد می‌شود که بازار اقبال خوبی را نسبت به سهام سایپا نشان دهد و روزهای خوبی را برای سهام پیش بینی می کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو