فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۲۴۲»

تهرانی‌ها در تابستان، ۸۸ روز هوای سالم تنفس کردند

عصر خودرو- کیفیت هوای تهران در تابستانی که گذشت نسبت به سال‌های قبل بهتر بود و امید است که این وضعیت در پاییز هم تداوم داشته باشد.

تهرانی‌ها در تابستان، ۸۸ روز هوای سالم تنفس کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شهریور ماه امسال هوای پایتخت نسبت به چند سال اخیر از کیفیت بهتری برخوردار بود؛ به‌طوری‌که در آخرین فصل تابستان، تهران هیچ روزی هوای ناسالم نداشت و تمام 31 روز این ماه هوای شهر سالم بود.

    شهریور سال گذشته تهران 6 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد و تعداد روزهای سالم از نظر کیفیت هوا در آخرین ماه تابستان این سال،  25 روز بود این درحالیست که 28 روز از هوای شهریور سال 94 سالم  و دو روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. شهریور 94 طی 7 سال اخیر تنها شهریوری بود که یک روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشت.

    شهریور ماه 93 نیز پایتخت‌نشینان 25 روز هوای سالم تنفس کردند و 6 روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بود. متاسفانه شهریور ماه سال 92 کیفیت هوای تهران شرایط مطلوبی نداشت و 14 روز از شهریور این سال هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بود. تهرانی‌ها در شهریور این سال تنها 17 روز هوای سالم داشتند.

    سال 91 نیز در شهریور هوای تهران 3 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 28 روز سالم بود. بیش از نیمی از روزهای ششمین فصل سال 90 تهران هوای آلوده داشت و تهرانی‌ها 18 روز هوا با کیفیت ناسالم برای گروه‌های حساس و 13 روز هوای سالم تنفس کردند.

    به طور کلی بررسی آمار کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که تابستان امسال نسبت به سال گذشته و سال 94 کیفیت هوای بهتری داشت و 88 روز تابستان هوای شهر سالم بود.

    با توجه به آغاز فصل پاییز و پدیده وارونگی دما در این فصل لازم است که تمهیداتی برای کنترل کیفیت هوای پایتخت پیش از شروع آلودگی‌ها اندیشید. در این راستا کیومرث کلانتری -مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران- از پلیس راهور درخواست کرده است که برخورد با خودروهای آلاینده تشدید شود. باید دید که مسئولان محیط زیست چه طور با چالش آلودگی هوای تهران در فصل پاییز دست و پنجه نرم می‌کنند و آیا کیفیت هوای تهران در پاییز امسال مطلوب خواهد بود یا خیر؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط