فونیکسریمکسبهتام

جانمایی نامناسب تابلو‌های راهنمای مسیر حادثه آفرین است

عصر خودرو- جانمایی نامناسب تابلوها در شهر باعث سردرگمی رانندگان و تصادف می شود.

جانمایی نامناسب تابلو‌های راهنمای مسیر حادثه آفرین است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مدتی است که در شهر تهران شاهد تخلف حرکت با دنده عقب خودروها از سوی رانندگان هستیم که متاسفانه باعث تصادف می‌شود.

    این رانندگان که تعدادشان کم هم نیست بر این باورند که تابلو‌های راهنمای مسیر در مقابل رمپ و لوپ (خروجی ها) نصب شده است در حالی که باید این تابلو‌ها عقب‌تر باشد تا راننده قبل از رسیدن به خروجی، خودرو را به لاین کندرو هدایت کند.

    تابلو‌های راهنمای مسیر که تعدادشان در شهر تهران کم نیست جانمایی درستی ندارند و باعث ترافیک و سردرگمی رانندگان وسائل نقلیه می شوند.

    سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره موقعیت نامناسب تابلو‌های راهنمای مسیر گفت: متاسفانه بعضی از تابلو‌های راهنمای مسیر در مقابل خروجی‌ها نصب شده که باید محل این تابلو‌ها تغییر کند.

    وی با بیان اینکه بخشی از ترافیک شهر به دلیل موقعیت نامناسب تابلو‌های راهنمای مسیر است،ادامه داد: وقتی راننده‌ای به دلیل جانمایی نامناسب تابلوها در مسیری قرار می گیرد که باید با دنده عقب به خروجی برسد و وارد مسیر جدیدی شود همین امر موجب ترافیک و در بعضی  مواقع منجر به تصادف می شود.

    سرهنگ عابدی گفت: پلیس راهور برای جابه جایی این تابلو‌های راهنمای مسیر به شهرداری اعلام کرده تا هرچه سریع‌تر نسبت به تغییر تابلو‌های راهنمای مسیر اقدام کنند اما سوال این است که چرا شهرداری این تابلو‌ها را در موقعیت نامناسبی نصب می‌کند؟

    تابلو‌های راهنمای مسیر گاهی باعث گمراهی راننده می‌شود و رانندگان مسیر را با توجه به تابلو‌ها طی می‌کنند اما در انتها به جایی می‌رسیم که ادامه ندارد و مسیر مسدود است و هیچ علائم و تابلویی مبنی بر انسداد مسیر وجود ندارد.
    لزوم اصلاح جانمایی تابلوهای راهنمای مسیر

    سرهنگ جمال بذر افشان، جانشین سابق پلیس راهور تهران بزرگ درباره فاصله نصب تابلو‌های راهنمای مسیر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در مسیر‌های طولانی و پر ترافیک که دارای حجم بار عبوری زیادی است باید تابلو‌های راهنمای مسیر در فاصله 500 متری خروجی‌ها نصب شود ودر مسیر‌های کوتاه و مسیر‌هایی که معمولا از ترافیک روان تری برخوردار است در فاصله 100 متری خروجی‌ها باید نصب شود.

    این کارشناس ترافیک می‌گوید: زمانی که تابلو‌های راهنمای مسیر در نزدیکی خروجی نصب می‌شود راننده‌ای که در لاین سرعت در حال حرکت است با دیدن تابلو بلافاصله تصمیم به تغییر لاین از لاین سرعت به لاین یک می کند و همین امر منجر به ایجاد ترافیک کاذب می‌شود، از این رو نصب تابلو‌ها در این موقعیت‌ها یک اشتباه است و باید اصلاحاتی در خصوص جانمایی این تابلو‌ها صورت گیرد.

    آنچه از شواهد بر می‌آید این است که شهرداری نظارتی بر این تابلو‌های راهنمای مسیر ندارد و کار کاشناسی برای جانمایی آن نشده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو