فونیکسریمکسبهتام

قطب سوم تولید خودرو با ظرفیت یک میلیون دستگاه راه‌اندازی می شود

عصر خودرو : طبق هدف‌گذاری صورت گرفته،۲۰ تا۳۰ درصد تولید سالانه قطب سوم خودروسازی کشور به صادرات اختصاص خواهد یافت.

قطب سوم تولید خودرو با ظرفیت یک میلیون دستگاه راه‌اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲:۰۲

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سال گذشته وزیر صنایع و معادن وقت در ابلاغی به رییس هیات عامل ایدرو، دستور برنامه ریزی برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در اصفهان را صادر کرد.
    از آن زمان تاکنون اقدامات مقدماتی در این زمینه صورت گرفته و در حال حاضر چگونگی تامین سرمایه لازم برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در مرحله تصمیم گیری نهایی قرار دارد.
    قطب سوم تولید خودرو کشور با ظرفیت یک میلیون دستگاه راه اندازی خواهد شد. البته در فاز اول این پروژه، ظرفیت300 هزار دستگاهی تولید خودرو راه اندازی شده و به مرور به ظرفیت یک میلیون دستگاه خواهد رسید.
    طبق طرح توجیهی آماده شده، سالانه باید20 تا30 درصد تولیدات این خودروسازی به خارج از کشور صادر شود.
    حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور بین1500 تا دو هزار میلیارد تومان است. البته برای راه اندازی فاز اول این پروژه با ظرفیت تولید300 هزار دستگاه خودرو حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری باید صورت گیرد.
    در حال حاضر طرح مطالعاتی مکان یابی ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور به پایان رسیده است.
    براساس نتایج این مطالعه، دو منطقه شاهین شهر و میمه و شرق اصفهان بیشترین شانس را برای میزبانی قطب سوم خودروسازی کشور دارند.
    زیربنای کلی قطب سوم خودروسازی کشور500 هکتار خواهد بود که حدود50 هکتار آن به ساختمان ها، تاسیسات و سایت های تولید اختصاص خواهد یافت.



    کرمان موتوراکستریم