فونیکسریمکسبهتام

آغاز تولید نخستین اتوبوس BRT در ایران خودرو دیزل

عصر خودرو : شرکت ایران خودرو دیزل به منظور تامین نیاز شبکه حمل و نقل درون شهری و جلو گیری از واردات و اشتغال زایی ، اولین اتوبوس BRT پیشرفته ساخت متخصصین داخلی و مطابق با استاندارد های جهانی درشش ماهه دوم سال جاری در این شرکت به تولید می رسد .

آغاز تولید نخستین اتوبوس BRT در ایران خودرو دیزل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹:۱۷

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایکو پرس ، مهندس هاشم یکه زارع مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل با بیان این مطلب و اعلام آمادگی این شرکت برای تولید انبوه و تامین نیاز شبکه حمل و نقل درون شهری کشور به اتوبوس های بی آرتی گفت : این محصول تمام مشخصه های فنی و رفاهی لازم برای تامین نظر سازمان شهرداری ها و همچنین مسافران درون شهری را دارا می باشد.
    یکه زارع تاکید کرد: که با آغاز تولید انبوه این محصول، وابستگی کشور به واردات اتوبوس های دوکابین درون شهری بسیار کمتر شده و خطوط تولید شرکت ایران خودرو دیزل با ایجاد ظرفیت های بالقوه برای تولید این محصول کاملا آماده است.
    وی حداکثر توجه به رفاه مسافران را یکی از مولفه های متفاوت و اصلی در طراحی اتوبوس جدید BRT ساخت این شرکت اعلام کرد و افزود: متخصصان ما در طراحی این محصول کلیه نکات لازم برای همخوانی با نیاز مسافران ایرانی را مدنظر قرارداده و اتوبوس BRT ایرانی از این بابت تفاوت های چشمگیری با رقبای خارجی و محصولات وارداتی دارد.
    مدیرعامل ایران خودرودیزل با بیان اینکه این اتوبوس به گونه ای طراحی شده که علاوه بر خطوط BRT قابلیت تردد در بقیه نقاط را نیز داشته باشد، تصریح کرد: نکته حایز اهمیت در مورد این محصول این است که قوای محرکه اتوبوس تولیدی ایران خودرو دیزل اروپایی است و در مقایسه با اتوبوس های چینی در حال تردد در خطوط BRT، کیفیت بسیار بالاتری دارد.
    یکه زارع همچنین به دستور مهم رهبر معظم انقلاب در ممنوعیت واردات کالاهای خارجی اشاره کرد و گفت: سخنان ایشان نورامیدی بود که انگیزه مضاعفی در متخصصین و تولیدکنندگان کالاهای کیفی داخلی ایجاد کرده و ما را در تولید هرچه بهتر و بیشتر محصولات با کیفیت مصمم تر نمود.
    مدیرعامل ایران خودرودیزل از اعتماد سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به تولیدکنندگان داخلی در زمینه تامین نیاز ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور تقدیر نموده و این امر را فاکتور مهمی برای ایجاد انگیزه بیشتر در خودروسازان داخلی برای افزایش سرمایه گذاری ها در زمینه تولید محصولات جدید و متناسب با نیاز داخلی دانست.
    یاد آورمی شود ، مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان جوان، با اشاره به وجود محصولات کیفی تولید داخل در برخی عرصه ها، خودداری دستگاههای دولتی از خرید تولیدات خارجی را، کاملاً الزامی دانستند و فرمودند : رئیس جمهور به دستگاههای دولتی دستور دهد که در این موارد، مطلقاً کالای خارجی خرید نکنند.

    کرمان موتوراکستریم