فونیکسریمکسبهتام

سازمان حمایت مسوول تعیین قیمت خودرو شد

عصر خودرو : به نظر می‌رسد اختیار تعیین قیمت خودروهای داخلی از کمیته قیمت‌گذاری خودرو سلب و به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار شده است.

سازمان حمایت مسوول تعیین قیمت خودرو شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵:۱۲

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در سه سال اخیر طبق روال موجود، قیمت خودروهای داخلی توسط کمیته قیمت گذاری خودرو تعیین می شد، اما از حدود چند هفته پیش برگزاری جلسات کمیته قیمت گذاری خودرو به یکباره متوقف شده و حتی دو جلسه این کمیته نیز علیرغم اعلام قبلی برگزار نشد.
    به این ترتیب به نظر می رسد لغو یکباره جلسات کمیته قیمت گذاری خودرو در ماه گذشته نیز در راستای انتقال بخشی از وظایف این کمیته به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده است.
    این در حالی است که حدود دو ماه پیش مدیرکل ماشین سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده بود که جلسات کمیته قیمت گذاری خودرو هر دو هفته یکبار برگزار می شود. در آن زمان محسن صالحی نیا اعلام کرد که به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عضو کمیته قیمت گذاری خودرو شده تا درخواست های خودروسازان برای افزایش قیمت به سرعت بررسی و تصمیم گیری شود.
    در چند ماه اخیر ایران خودرو و سایپا موفق شده بودند موافقت کمیته قیمت گذاری خودرو را برای افزایش قیمت محصولات خود جلب کنند.
    به این ترتیب به نظر می رسد پس از این دیگر خودروسازان داخلی مانند گروه بهمن و همچنین تجاری سازان باید درخواست افزایش قیمت خود را در تعامل با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری کنند.

    کرمان موتوراکستریم