فونیکسریمکسبهتام

موضع وزیر ارتباطات در مورد ورود «ماکسیم» روسی به شهرهای ایران

عصر خودرو- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از اعلام آمادگی یکی از کمپانی‌های تاکسی اینترنتی روسیه برای ورود به بازار ایران، در برابر آن موضع گرفت.

موضع وزیر ارتباطات در مورد ورود «ماکسیم» روسی به شهرهای ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، پس از اعلام آمادگی «تاکسی اینترنتی» روسیه به ایران و انتشار اخباری مبنی بر دریافت مجوزها از سوی این برند روسی، امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم ورودی به این مقوله جدید سرمایه‌گذاری داشت.

    آذری جهرمی با بیان اینکه موضوع ورود «ماکسیم» به بازار ایران را از طریق رسانه‌ها شنیدم و از معاون پارلمانی خود خواستار پیگیری این موضوع شدم، اظهار کرد: فعالیت چنین شرکتی در بازاری که فعالان داخلی خوبی دارد خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

    وی عنوان کرد: ترجیح این است که به جای ورود رقیب خارجی، سرمایه‌گذار وارد بازار ICT کشور شود و کار توسط جوانان همین کشور انجام شود.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: از آنجاییکه هم‌اکنون بخش خصوصی سرمایه‌گذار در عرصه تاکسی‌یاب‌های اینترنتی در کشور وجود دارد و نخبگان بسیاری در این بخش فعال هستند و نیز ظرفیت بازار برای این فعالیت وجود دارد، قطعاً واگذاری بخشی از این خدمات به یک کشور دیگر، صلاح و مناسب سیاست‌های کشور نیست.

    البته با توجه به اینکه اطلاعات کافی و دقیق‌تری از اهداف این شرکت در دست نیست، به گفته وزیر ارتباطات تصمیم‌گیری درباره فعالیت‌های آن در کشور منوط به بررسی بیشتر ابعاد مختلف شد.

    به گزارش تسنیم، بازار داغ فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران به حدی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان این حوزه، شاهد تب فعالیت در بخش‌های خاصی از آن هستیم و به عنوان مثال علی‌رغم فعالیت دو برند تاکسی موبایلی در کشور اما علاقه برای ورود به این بخش باز هم در این بازار دیده می‌شود.

    با توجه به اینکه کسب‌وکارهای نوپا عمر به نسبت کمتری در برابر سایر بیزینس‌ها در کشور ما دارند لذا طبیعی است که پتانسیل و جذب این حوزه بیش از سایر بخش‌ها باشد و از این رو است که اخیرا شاهد هستیم تاکسی اینترنتی دیگری که در روسیه با برند تجاری «ماکسیم» فعالیت می‌کند، برای ورود به بازار ایران اعلام آمادگی کرده و براساس اظهارات یکی از مسئولان آن کلیه مجوزها برای فعالیت در کشورمان را کسب کرده است.

    این در حالی است که سایت فارسی این برند تجاری روسی هم راه‌اندازی شده و عنوان «ایران» در لیست کشورهای خدمات‌دهنده قرار گرفته است.

    این شرکت که فعالیت‌هایش را از سال 2003 آغاز کرده، سال 2014 با افتتاح واحدهای خود در اوکراین، قزاقستان، گرجستان، بلغارستان، تاجیکستان و بلاروس کار خود را به خارج از مرزهای روسیه گسترش داد و به عبارتی چهره‌ای بین‌المللی پیدا کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو