فونیکسریمکسبهتام

افتتاح سراسری سامانه‌های هوشمند تأیید تخلفات جاده‌ای پلیس راه

عصر خودرو- مراسم افتتاحیه واگذاری تأیید تخلفات ثبت‌شده توسط سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای به قرارگاه پلیس راه استان‌های کشور امروز به صورت هم‌زمان در ویدئوکنفرانس در شهرک آزمایش، چندین استان کشور و شرکت پیمانکار مجری سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات برگزار شد.

افتتاح سراسری سامانه‌های هوشمند تأیید تخلفات جاده‌ای پلیس راه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نیاز کشور به حل مشکلات و معضلات عبور و مروز جاده‌ای، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه ناجا از سال‌های گذشته اقدام به نصب سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای کرده‌اند به طوری که در 10 سال گذشته تا مرداد 94 حدود 400 سامانه در کل جاده‌های کشور نصب و راه‌اندازی شد.

    اما از مرداد 94 مقرر شد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات جاده ای در جاده‌های کشور عملیاتی شود که فاز اول این پروژه در بهمن ماه 94 با حضور وزیر راه و شهرسازی و پلیس راهور ناجا به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون عملیات اجرایی سال سوم پروژه علاوه بر 1200 سامانه قبلی، در سایر محورهای شریانی کشور آغاز شده است.

    استفاده از همه توان و ظرفیت بومی مجموعه‌های دانش‌بنیان این حوزه در کشور در راستای حمایت از تولید داخل به میزان صددرصد و صرفه‌جویی ارزی 80 میلیون دلاری در کل اجرای پروژه، از ویژگی‌های انحصاری این سامانه است.

    اصلاح رفتار رانندگان و کاهش خسارت جانی و مالی، کاهش تخلفات و صرفه‌جویی در استفاده از نیروهای پلیس از اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این پروژه است.

    ایجاد زیرساختی برای سایر حوزه‌های سیستم‌های حمل و نقل هوشمند ITS، نوآوری در مدل مدیریت پروژه بومی و دانش کنترل پروژه برای ITS جاده‌ای و شهری از دستاوردهای اجرایی پروژه است.

    در این راستا سامانه تأیید تخلفات در فاز آزمایشی در قرارگاه های استان البرز و قزوین اجرا شد و پس از عملیاتی شدن و اجرای موفقیت‌آمیز، به کل قرارگاه های پلیس راه کشور توسعه یافت.

    از مزیت‌های اصلی این سامانه‌های هوشمند می‌توان به نظارت بر حوزه سرزمین و قرارگاه پلیس راه در استان، تمرکززدایی از بررسی و تأیید تخلفات در 35 مرکز مانتیتورینگ قرارگاه استانی پلیس راه کشور، ایجاد زیرساخت برای کنترل تخلفات حادثه‌ساز و سرعت متوسط و لحظه‌ای در جاده‌ها و تسریع در تأیید تخلفات و ثبت برخط در بانک اطلاعاتی تخلفات خودرویی، از مزایای اجرای این سیستم هوشمند است.

    افزایش 35 برابری نظارت بر عملکرد سامانه‌های هوشمند و تسریع در رفع آسیب‌ها و خسارات احتمالی، ایجاد انگیزه بیشتر برای خدمت‌رسانی به مردم و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات استانی و کاهش سفرهای درون و برون‌شهری به منظور رسیدگی به اعتراضات و افزایش رضایتمندی از دیگر مزایای اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها است.

    بنا بر این گزارش، این پروژه که با کارفرمایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پیمانکاری شرکت مجری سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی (شرکت ارتباطات رهکام) از مردادماه سال 94 آغاز شد و تا سه سال ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو