فونیکسریمکسبهتام

با رشد دو برابری فروش پریوس؛

تویوتا به دنبال حفظ بازار مکزیک است

عصر خودرو- مکزیتو سیتی، کلان شهری شلوغ و پرشور با بیش از ۲۰ میلیون جمعیت است که مملواز تاکسی های نیسان، فولکس واگن های هاچ بک و شورولت های سوباربان که با سرنشینان خاص و بادیگاردهایشان پکیج شده اند. اما در ای بازار خودروهای تویوتا به ندرت یافت می شوند. شاید یک کمری دست دوم و با یک مینی ون سیینا در مناطق متوسط پایتخت و یا حومه آن یافت شود.

تویوتا به دنبال حفظ بازار مکزیک است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اما این روزها دیدن تویوتا پریوس الکتریکی در این شهر امری عادی است و از دلایل رشد تقاضای این محصول می توان به معاف مالیاتی این خودرو اشاره کرد که دولت بدلیل آلودگی هوای این شهر بزرگ برای تشویق مصرف کنندگان اعمال کرده است. از دیگر عوامل می توان به حذف یارانه بنزین و گازوئیل اشاره کرد که خرید این محصول را بیش از پیش مقرون به صرفه می کند.

    تا این زمان فروش پریوس به آسانی از محصولاتی چون  هوندا آکورد، فولکس پاسات و تویوتا کمری در شهر مکزیکو پیشی گرفته است.

    رشد  یکباره و چشمگیر پریوس، همواره یکی از خواسته های مشخص تویوتا در مکزیک بوده است و پس از سالها رتبه چهارم را در سهم بازار از آن خود کرده است که موفقیت بزرگی برای برندی که نقش چندانی را در این بازار بازی نمی کرد، به شمار می آید. رشد تویوتا در بازار مکزیک بیش از دو برابر بوده است.

    لوئیز لوزان،  مدیر بخش امور دولتی و صنعتی تویوتا در مکزیک، می گوید: سال گذشته سالی بسیار موفق و امیدوار کننده در زمینه تولید و فروش بوده است و ما در حال توسعه و رشد پیکاپ ها هستیم که این در منافع تویوتا در مکزیک نیز منعکس می شود.

    ورود تویوتا به بازار مکزیک نسبتا دیر بود بطوریکه حدود 15 سال پیش فروشگاه های خود را دائر کرد، و این در حالی است که استارت نیسان و فولکس واگن به بیش از نیم قرن پیش باز می گردد.

    ولی به گفته کارشناسان این شرکت، زمان بندی تویوتا بسیار خوب از آب درامده است و در 6 سال اخیر ، رشد فروش در این کشور بیش از دو برابر و معادل 1.6 میلیارد دلار در سال 2016 بوده است و به عبارتی مکزیک تبدیل به شریک اصلی این کمپانی در آمریکای شمالی در صنعت خودرو شده است.

    بر اساس آمار صنعتی، مکزیک رتبه 12 جهان در بازار خودرو، رتبه 7 در زمینه تولید چراغ خودرو و مقام 4 در صادرات را دارا می باشد.

    کمپانی جوان کیا نیز جایگاه هفتم را در این جدول با 5.7 درصد کسب کرده است و هیوندای نیز در مقام دهم سکو ایستاده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو