فونیکسریمکسبهتام

رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار خبر داد

افزایش پایش مراکز معاینه فنی و سایر صنایع شهریار

عصر خودرو- رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار ضمن اشاره به تمهیدات زیست محیطی این اداره در ایام پاییز و زمستان برای کاهش آلودگی هوا گفت: بازدید از مراکز معاینه فنی در این ایام و گشت و پایش صنایع و سایر واحدهایی که آلایندگی زیست‌محیطی دارند افزایش خواهد یافت.

افزایش پایش مراکز معاینه فنی و سایر صنایع شهریار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمودرضا سعیدپور با بیان اینکه در فصل پاییز و زمستان با وارونگی دما در استان تهران و آلودگی هوای این استان مواجه هستیم، اظهار کرد: اداره محیط زیست شهرستان شهریار برای کاهش آلودگی هوا در این ایام تمهیداتی را در نظر دارد و از جمله این تمهیدات، افزایش گشت و پایش صنایع، معادن و واحدهای صنفی – خدماتی است.

    وی ادامه داد: چنانچه صنایع با اقدامات خود سبب آلودگی هوا شوند و یا صنوف با زباله‌ریزی و ضایعات‌ سوزی کیفیت هوای شهرستان شهریار را کاهش دهند، با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

    رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه سه مرکز معاینه فنی فعال در این  شهرستان وجود دارد، گفت: این سه مرکز براساس آخرین بازدیدها عملکرد مناسبی دارند. تمامی این مراکز به سیستم‌های هوشمند مجهز هستند که امکان گزارش اشتباه در آن‌ها را به حداقل می‌رساند. قطعا در ایام آلودگی هوای استان تهران بازدید از مراکز معاینه فنی برای بررسی وضعیت آن‌ها افزایش خواهد یافت.

    سعیدپور با بیان اینکه در شهرستان شهریار سیستم سنجش آلایندگی هوا فعال است،اظهارکرد: متاسفانه طی چند روز گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در این شهرستان کمی بالاتر از حد استاندارد بود و کیفیت هوای این شهرستان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

    وی ادامه داد: طی ماه گذشته از مدیریت سه واحد صنعتی – خدماتی به دلیل بی‌توجهی به اخطاریه‌های زیست‌محیطی به مراجع قضایی شکایت شده است و منتظر رای دادگاه درباره مدیریت این واحدها هستیم.

    رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار در پایان از مردم درخواست کرد که تخلفات زیست‌محیطی در سطح شهرستان شهریار را به اداره محیط زیست این شهرستان گزارش کنند تا آلودگی هوا در این شهرستان درفصل‌های پاییز و زمستان به حداقل برسد.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط