فونیکسریمکسبهتام

افزایش صادرات قطعات گروه سایپا به بازارهای اروپایی و آسیایی

عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا در زمینه صادرات صنعت خودرو کشور همواره پیشتاز بوده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شاهد افزایش صادرات قطعات این گروه به کشورهای اروپایی هستیم.

افزایش صادرات قطعات گروه سایپا به بازارهای اروپایی و آسیایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز،  بر اساس سیاست های جدید گروه خودروسازی سایپا جهت تمرکز بر صادرات قطعات OEM و OES با تاکید بر حوزه های مزیت دار کشور ایران در زمینه تولید قطعات خودرو، طی سال های اخیر صادرات قطعات از این شرکت به بازارهای اروپایی به طور میانگین سالانه 14درصد افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش بازارهای هدف قطعات صادراتی سایپا شامل ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، روسیه، اکراین، آذربایجان، یونان و ... است. که در این میان سهم دو کشور ایتالیا و روسیه بیشتر از سایر کشورهاست. در حال حاضر و پس از 3 سال روند افزایشی قطعات و مجموعه های سایپا به بازارهای اروپایی، سهم این بازارها از کل صادرات قطعه گروه سایپا به 50 درصد رسیده است و 50 درصد دیگر به بازارهای آسیایی و آفریقایی از جمله مصر، عراق، سوریه، الجزایر، افغانستان و ... صادر می شوند.

    همچنین بر اساس گزارش منتشر شده بر روی سایت گمرک، گروه خودرو سازی سایپا در 6 ماه اول سال96 توانسته سهم 69 درصدی صادرات خودرو و قطعات یدکی از ایران به خارج از کشور را به خود اختصاص دهد و سایر شرکت های خودروساز در این مدت مشابه، تنها 31 درصد صادرات خودرو به خارج از کشور را به خود اختصاص داده اند.

    گفتنی است گروه خودروسازی سایپا همانند سال های گذشته که 8 دوره به عنوان صادر کننده نمونه و 2 دوره صادرکننده ممتاز معرفی شده بود، در 6  ماه نخست سال جاری نیز پیشتازی خود را در عرصه صادرات خودرو و قطعات یدکی به خارج از کشور با سهم 69 درصدی حفظ کرده است.

    شایان ذکر است در سبد قطعات و مجموعه های صادراتی گروه سایپا علاوه بر قطعات یدکی مربوط به خودروهای تحت برند سایپا در بازارهای هدف، سایر قطعات OEM و OES از جمله رادیاتور، رینگ، فنر، قطعات ریخته گری، شیشه، قطعات بدنه و ... قرار دارند که عمده این قطعات حوزه های مزیت دار صنعت خودرو و قطعه جمهوری اسلامی ایران را شامل می شوند.

    با توجه به پتانسیل های بسیار بالای صنعت قطعه ایران به طور عام و به خصوص قطعه سازان همکار با گروه سایپا و نیز با عنایت به قراردادهای جدید خودرویی با کشورهای خارجی، مذاکرات جدی با زنجیره تامین خودروسازان جهانی در گروه سایپا در حال انجام است که نوید روزهای بسیار خوب را برای صادرات قطعات گروه سایپا می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو