فونیکسریمکسبهتام

به منظور کاهش آلودگی هوا صورت می پذیرد؛

فعالیت شبانه روزی گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در مشهد

عصر خودرو- افزایش آلودگی هوا در مشهد طی روزهای گذشته موجب تشدید نظارت بر تردد خودروهای دوزا در این شهر شده است.

فعالیت شبانه روزی گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، چند روزی است که با شروع فصل پاییز، آلودگی هوای مشهد از حد مجاز فراتر رفته و در محدوده شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفته است.

    دلیل این موضوع افزایش آلاینده های موجود در هوا به دلیل تردد خودروهای دودزا بوده و سلامت شهروندان مشهدی را به خطر انداخته است.

    در همین رابطه مدیر محیط زیست شهری شهرداری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ویژه برای کاهش آلودگی هوای شهر مشهد خبر داد و گفت:گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در نقاط مختلف سطح شهر حضور دارند و با خودروهای دودزای سبک و سنگین برخورد می‌کنند.

    محمد پذیرا افزود:با توجه به اینکه خودروهای سنگین بیشتر در شب تردد می کنند 2 گشت کنترل آلاینده‌ها نیز در این زمان در نقاط مختلف سطح شهر حضور دارند.

    وی بیان کرد: همچنین سامانه «دیده‌بان سبز» نیز راه‌اندازی شده تا شهروندان موارد تخلفات زیست محیطی شهر را  اطلاع‌ دهند تا اقدام لازم برای رفع آن صورت بگیرد.

    مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص تردد خودروهای سنگین شامل اتوبوس و کامیون اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از خودروهای سنگین از جمله اتوبوس‌های شهری متعلق به شهرداری می‌باشد لذا اقداماتی در خصوص کاهش آلودگی این خودروها انجام شده است.

    پذیرا گفت: در این راستا تمامی اتوبوس‌های شهری مشهد سال گذشته معاینه فنی اخذ کرده‌اند که این مهم ادامه دارد.

    وی اضافه کرد: در اقدامی دیگر مقرر شده که اتوبوس‌های شهری در پایانه‌ها هنگام تخلیه مسافر و یا مسافرگیری خاموش باشد که با این اقدام در کنار کاهش آلودگی هوای شهر ، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می شود.

    پذیرا ادامه داد: همچنین خودروهای حمل پسماند نیز در حال نوسازی است و بر تردد دیگر خودروها که به نحوی در ارتباط با شهرداری هستند، نظارت ویژه‌ای انجام می‌شود.در کنار این اقدامات گشت کنترل آلاینده‌های زیست محیطی نیز با خودروهای سنگینی که در سطح شهر تردد دارند، برخورد می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط