فونیکسریمکسبهتام

۱۳۵ هزار خودرو گازسوز آذربایجان غربی نیازمند معاینه فنی است

عصر خودرو- وجود معاینه فنی هیدرواستاتیک برای خودروهای گازسوز بالای ۶ سال عمر الزامی بوده و به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیش از ۹۰ درصد از ۱۵۰ هزار خودرو گازسوز این استان باید این معاینه فنی را اخذ کنند.

۱۳۵ هزار خودرو گازسوز آذربایجان غربی نیازمند معاینه فنی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،  تقی کهوریان روز یکشنیه در جلسه شورای ترافیک آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه وجود معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز یکی از دغدغه های استانی و کشوری است، افزود: سه مرکز معاینه فنی ویژه خودرو‌های گازسوز /هیدرو استاتیک/ در شهرهای ارومیه، خوی و مهاباد با دقت فعالیت می کند.
    وی افزود: باهدف تسهیل و تسریع در امر صدور معاینه فنی به زودی 14 مرکز جدید با همکاری اداره کل استاندارد در سطح این استان راه اندازی می شود تا هر شهرستان حداقل دارای یک مرکز معاینه فنی باشد.
    وی اضافه کرد: برای معاینه فنی خودروهای CNG ابتدا معاینات چشمی انجام و بعد نسبت به تست هیدرواستاتیک اقدام می شود که در این آزمون مخزن تحت فشار آب قرار می گیرد که اگر نشتی یا فرسودگی داشته باشد، باید مالک خودرو نسبت به تعویض قطعه اقدام کند.
    وی در بخش دیگری به مراکز معاینه فنی فعال در سطح این استان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع 25 مرکز معاینه فنی خودورهای سبک با 30 خط کنترل در حال فعالیت و کنترل وضعیت ناوگان حمل و نقل خودروهاست.
    به گزارش ایرنا براساس مصوبه سال 93 هیات وزیران و با توجه به اهمیت موضوع بازرسی خودروهای گازسوز مقرر شد خودروهای بالای 6 سال سن علاوه بر معاینه فنی عادی، تست هیدروایستاتیک که مخصوص مخزن گاز سی ان جی این خودروهاست نیز انجام شود.
    درحال حاضر 18 مرکز در کل کشور و 2 مرکز در استان تهران تست هیدروایستاتیک را انجام می دهند
    بر اساس اعلام مدیر اجرایی معاینه فنی سراسر کشور از آبان ماه به خودروهایی که به صورت غیرقانونی و در تعمیرگاه های غیرمجاز دوگانه سوز شده اند معاینه فنی داده نمی شود و صاحبان آنها باید برای حل این موضوع به مراجع قانونی مراجعه کنند.
    رسیدگی و ساماندهی جاده فرودگاه ارومیه به سمت سلماس و حل ترافیک این ناحیه، ایمن سازی کنارگذر جنوبی میاندوآب از مصوبات این جلسه بود.
    در ادامه جلسه نمایندگان پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره کل حمل و نقل جاده ای و شورای شهر به بیان نظارت و پیشنهادات خود پرداختند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط