فونیکسریمکسبهتام

تغییر ساعت کار رانندگان برون‌ شهری در حال بررسی است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای از بررسی ساعت کار رانندگان ناوگان حمل‌ و نقل عمومی برون‌ شهری با اولویت رانندگان اتوبوس مسافربری خبر داد.

تغییر ساعت کار رانندگان برون‌ شهری در حال بررسی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «جواد هدایتی» توضیح داد در این طرح، تعیین دستکم یک روز تعطیل در هر هفته یا هر 10 روز را برای استراحت رانندگان ناوگان عمومی مسافربری برون ‌شهری و کاهش تاثیر عامل خستگی و خواب ‌آلودگی آنان مطرح است.

    وی اضافه کرد: در صورت اجرای چنین طرحی، رانندگان وقت بیشتری برای حضور در کنار خانواده دارند و همچنین با هوشیاری و آمادگی روحی بیشتری در طول هفته وظیفه خطیر رانندگی را انجام می‌دهند.
    مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای طرح استفاده از تبلت و نرم‌افزار ویژه‌ برای ثبت سوانح جاده‌ای با همکاری پلیس راهور از بیست و ششم آذرماه (روز حمل‌ و نقل) خبر داد و گفت: این طرح به‌ صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.
    به گفته وی، در این طرح افسران پلیس هنگام حضور در صحنه سانحه، با نرم‌افزار موقعیت دقیق و اطلاعات را به‌ صورت برخط برای مراکز ستادی وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ارسال می کنند.
    بر اساس این گزارش، سالیانه بیش از 16 هزار نفر و هر روز به طور متوسط 45 نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان خود را از دست می دهند و دولت در نظر دارد با ارایه راهکارهای مناسب از میزان تلفات رانندگی در کشور کاسته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط