فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر بازرگانی عراق در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا:

سهم محصولات سایپا در عراق بیشتر می شود

گروه خودروسازی سایپا یکی از ارکان توسعه صنعت خودری عراق محسوب می شود

عصر خودرو- معاون وزیر بازرگانی عراق گفت: سابقه همکاری با گروه خودروسازی سایپا خوب است و شهروندان عراقی از محصولات سایپا در قالب تاکسی و خودروی شخصی همواره استقبال می کنند.

سهم محصولات سایپا در عراق بیشتر می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز؛ ولید حبیب موسوی و هیات همراه در حاشیه برگزاری همایش بزرگ تجارت ایران و عراق ضمن بازدید از آخرین دستاورد های گروه سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت: رشد و پیشرفت سایپا در چند سال گذشته در زمینه تولید و طراحی خودرو قابل تقدیر است.

    وی افزود: گروه سایپا در بازار خودرو عراق سهم عمده ای دارد و با توجه به شرایط پیش رو مطمئناً با طراحی و تولید محصولات جدیدی که در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا دیده شد، این سهم به مراتب بیشتر خواهد شد.

    حبیب موسوی خاطرنشان کرد: محصولات شرکت سایپا از جایگاه ویژه ای در بازار عراق برخوردار است و شهروندان عراقی نسبت به محصولات سایپا در زمینه های رفاهی و کاری ابراز علاقه می کنند که حضور بسیارزیاد محصولات گروه سایپا در خیابان های عراق دلیلی بر این موضوع است، علاوه بر این بیانگر ارتباط تنگاتنگ دو کشور در زمینه تولید خودرو است.

    معاون وزیر بازرگانی عراق افزود: سایپا در زمینه رشد تکنولوژی در صنعت خودرو، روز به روز فاصله خود را با کشورهای صاحب نام کم کرده است و طراحی و تولید محصولات جدید در این مرکز نشان از رشد و پیشرفت صنعت خودرو در ایران دارد.

    وی اشتراکات فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی را عاملی مهم در ایجاد رابطه دو کشور ایران و عراق در همکاری های اقتصادی از جمله تولید خودرو دانست و افزود: سابقه حضور و همکاری با سایپا در عراق بسیار خوب است و شرایطی ایجاد شده که شهروندان عراقی از محصولات سایپا همواره استقبال می کنند.

    معاون وزیر بازرگانی عراق یادآور شد: کشور عراق در حوزه فعالیت صنعت خودرو از زیر ساخت های خوبی برخوردار است که امیدوارم با همکاری مرکز تحقیات و نوآوری سایپا مجدد شاهد رشد و شکوفایی صنعت خودرو در کشور عراق باشیم.

    وی شهرک صنعتی اسکندریه را قلب صنعت عراق دانست و خاطرنشان کرد: دولت عراق شرایط لازم را برای همکاری صنعتگران عراقی و ایرانی در این شهرک صنعتی فراهم کرده و امیدواریم بزودی شاهد تولید محصولات مشترک ایران و عراق باشیم. البته سایپا در این شهرک، سایت تولیدی خودرو دارد و در حال حاضر مشغول تولید محصولاتش است.

    وی بازار عراق را با توجه به افزایش سطح درآمد مردم، بازاری خوب و مهم برای صنعت خودرو دانست و گفت: در حال حاضر بیشتر خانواده های عراقی به طور متوسط 2 خودرو در منزل دارند و این نشان از ظرفیت بالای بازار عراق در زمینه تولید خودرو است.

    حبیب موسوی افزود: امیدوارم شرکت سایپا برای حضور بهتر در بازار عراق، با ارزیابی و نظرسنجی از شهروندان و صاحب نظران صنعت خودرو این کشور، محصولی مناسب با اقیلم و جغرافیای عراق تولید و در اختیار شهروندان عراقی قرار دهد.

    وی نمایشگاه بازرگانی بین المللی بغداد را با 20 میلیون بازدید کننده بستری مناسب برای عرضه و نمایش خودروهای ایرانی در کنار سایر برندهای دنیا دانست و افزود: صنعت خودرو ایران هرساله با قدرت تمام در این نمایشگاه شرکت می کند و امیدوارم که در سال جاری، حضوری پررنگ تر از صنعتگران ایرانی نسبت به گذشته در این نمایشگاه داشته باشیم.

    معاون وزیر بازرگانی عراق از ایجاد شرایط مناسب و ارائه تسهیلات ویژه برای همکاری دوجانبه ایران و عراق در زمینه تولید و واردات خودرو خبر داد و گفت:  امیدوارم در آینده نزدیک، گروه خودروسازی سایپا اقدام به تولید خودر ال پی جی واتوماتیک خود در این کشور کند که قطعا با استقبال شهروندان عراقی همراه خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو