فونیکسریمکسبهتام

اکیپ اتو پاریس ۲۰۱۷ (۵)

بازدید از خط تولید پژو سیتروئن در فرانسه

عصر خودرو- سایت تولیدی پژو ۲۰۸ و دی اس در فرانسه مورد بازدید حاضرین ایرانی در نمایشگاه اکیپ اتوی پاریس قرار گرفت.

بازدید از خط تولید پژو سیتروئن در فرانسه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،در این خط تولید با فعالیت 4500 نفر، 1100 خودرو در روز تولید می شود. 80 درصد قطعات مورد نیاز محصولات پژو سیتروئن در کارخانه های پژو تولید می شود و باقیمانده این میزان را از کارخانه های دیگر تهیه می کنند.
    این بازدید از بخش بدنه محصولات پژو سیتروئن صورت گرفت. در این بخش  700 ربات در حال کار بر روی بدنه محصولات این شرکت هستند و بیشترین تولید این کارخانه خودرو پژو 208 است.
    وقتی بدنه تولید می شود بابت یک سری از سفارش ها مانند خودروهای انگلیسی در قسمتی از کارخانه تغییراتی مانند جهت فرمان انجام می شود و بعد محصولات برای تریم ارسال می شوند. در قسمت تریم مشکلی درخصوص چپ و راست بودن فرمان وجود ندارد و بقیه مراحل تولید بدون مشکل صورت می گیرد.
    شروع کار بعد از تولید بدنه با سیستم های AC است . برای رنگ آمیزی بدنه های تولید شده، محصولات آماده شده از تونلی که فاصله زمانی 45 دقیقه ای دارد عبور می کنند تا به بخش رنگ برسند و بعد از گذراندن این مرحله همین میزان زمان صرف بازگشت بدنه ها به سالن اصلی می شود.
    در این سایت80 درصد تولیدات با گیربکس های دستی تولید می شود و دست اندرکاران پژو سیتروئن دلیل این کار را مدیریت مصرف سوخت اعلام کردند زیرا مصرف سوخت این گیربکس ها کمتر از نوع اتوماتیک است.
    خودروهای تولید شده در پارکینگی روباز نگهداری می شوند.. بین 3 تا 8 روز تخلیه  خودروهای تولید شده از پارکینگ زمان می برد. ظرفیت این پارکینگ  8000 دستگاه خودرو است و این8000 خودرو به صورت هفتگی به بازار ارسال می شود.


    در قسمت بعدی بازدید گروه ایرانی از کارخانه لیزی که از قدیمی ترین کارخانه های تولید قطعات است دیدن کردند. این سایت صرفا به کار تولید قطعات خودرو بسنده نکرده و پروتزهای طبی و قطعات هواپیما هم تولید می کند. این کارخانه از سال 1777 شروع به کار کرده و جزء اولین های فرانسه است.
    لیزی 44 سایت در 13 کشور و 4 قاره دارد و 11587 کارمند در سایت های جهانی این کارخانه فعالیت دارند. در این میان30 سایت در اروپا، 8 سایت در شمال آمریکا، 2 سایت در آفریقا و 4 سایت در آسیا فعال هستند.
    بیشترین فروش قطعات لیزی فرانسه مربوط به محصولات رنو، ZF و PSA است و فروشی در حدود 47.5 میلیون یورو دارد. 240 کارمند در این سایت در سه شیفت در 14 هزار مترمربع فضا فعالیت دارند.
    در ادامه بازدید حاضرین ایرانی در نمایشگاه اکیپ اتو از فعالیت های شرکت های فرانسوی، 2 دیدار دیگر نیز صورت می گیرد. این گروه در جلسه ای با صنف لاستیک و پلیمر این کشور دیدار کرده و در مرحله بعدی از UTAC که مرکزی برای تست و آزمایش خودرو است، دیدن خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم