فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت در همه اتوبوس‌های بی آر تی نصب می‌شود

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: تلاش می کنیم تا سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت برای تشخیص ایستگاه‌ها در همه اتوبوس‌های بی آر تی نصب شود.

سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت در همه اتوبوس‌های بی آر تی نصب می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اظهار کرد: بر اساس برنامه 5 ساله شهرداری باید 9200 اتوبوس داشته باشیم که هم اکنون موجودی اتوبوس ما 7800 دستگاه است و بخش زیادی از آن ها هم فرسوده است، لذا از برنامه عقب هستیم.

    علیخانی ادامه داد : در حال حاضر 1200 اتوبوس دو کابین در 10 خط بی آر تی و در سه شیفت به صورت 24 ساعته فعال است. با توجه به آمار مستند تراکنش ها، به طور متوسط یک و نیم میلیون سفر در روز توسط این خطوط بی آر تی انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در مجموع به 1000 دستگاه اتوبوس دو کابین نو نیاز داریم، تصریح کرد: از میان اتوبوس‌های موجود، 800 دستگاه اتوبوس زیر 8 سال و 500 دستگاه نیز بین 8 تا 9 سال عمر دارند و وارد سن فرسودگی شده‌اند، این آمار نشان می‌دهد در شرایط کنونی برای این 10 خط، به نوسازی 500 اتوبوس از ناوگان موجود نیاز داریم و همین اندازه هم لازم است به این ناوگان اضافه شود.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: سرفاصله حرکت بی آر تی‌ها در خطوط مختلف متفاوت و از یک تا 8 دقیقه است و میانگین آن به 4 دقیقه می رسد و اگر تعداد اتوبوس های مورد نیاز تامین شود، این میانگین سرفاصله به زیر 3 دقیقه می رسد و به استاندار لازم و پوشش تعداد سفر بیشتر و رضایت شهروندان منجر می شود.

    علیخانی در رابطه با شرایط موجود خطوط بی آر تی ادامه داد: استاندارد جهانی مغایر با خطوط بی آر تی تهران است، چرا که نباید به موانعی مثل ترافیک و چهارراه برخورد کند و باید مسیر ویژه ای برای جابجایی سریع باشد و به زیرساخت های غلط بر می گردد و معقول نیست که برای آن هزینه شود.

    علیخانی ادامه داد: در رابطه با اینکه نیاز به افزایش خطوط بی آر تی داریم شکی نیست، اما به یک همپوشانی و هماهنگی بین مترو، ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سایر مدهای حمل و نقل مثل ال آر تی نیاز داریم که کار مطالعاتی و کارشناسی می‌طلبد. در بعضی معابر که کوچک و باریک هستند، نمی توانیم از اتوبوس دو کابین بهره ببریم و نیازمند نوع دیگری از حمل و نقل هستیم.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: همچنین علاوه بر این ملاحظات باید به مبحث آلودگی هوا که از معضلات اساسی شهر تهران همانند معضل ترافیک است، توجه و به استفاده از حمل و نقل عمومی پاک مثل اتوبوس های برقی بررسی شود.

    وی اضافه کرد : در همین راستا قرار است مطالعات جدید و بازنگری توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری صورت بگیرد و تکلیف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و مدهای مختلف آن بررسی شود.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با عدم وجود جی پی اس و سخنگوی دیجیتال در اتوبوس های بی آر تی عنوان کرد: بعضی از افراد کهولت سن دارند، برخی هم تهران را به خوبی بلد نیستند و در تشخیص ایستگاه ها مشکل دارند، بنابراین نبود جی پی اس در اتوبوس های بی آر تی و عدم اعلام موقعیت ایستگاه ها یک نقص آشکار است.

    وی افزود: باید برای همه اتوبوس های بی آر تی صفحه نمایشگر دیجیتال و سیستم سخنگو نصب شود که به سهولت قابل انجام است و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

    علیخانی در خصوص برچسب های تبلیغاتی روی اتوبوس ها اظهار داشت: متولی این موضوع سازمان تبلیغات اسلامی است که با شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری قرار داد بسته است. اگر برچسب ها دید مسافران را نسبت به بیرون مختل کند یا حالت ناخوشایندی به آن ها بدهد، حتما درست نیست و سریعا لازم است که به این موضوع رسیدگی رفع شود.

    عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: نباید برای کسب درآمد به هر طریقی حقوق مسافران پایمال و حق آن‌ها ضایع شود، ما در این رابطه به سازمان اتوبوسرانی نامه زدیم تا نظارت خود را بیشتر کند که در جواب به ما گفتند به پیمانکاران تذکر لازم جهت حل این مشکل داده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو