فونیکسریمکسبهتام

انتقاد پلیس از لغو مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده توسط خودروسازان داخلی

عصر خودرو- معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور با اشاره به اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده راهکار اصلی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها است، نسبت به لغو مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده توسط خودروسازان داخلی در قبال تولید خودروهای پرمصرف انتقاد کرد.

انتقاد پلیس از لغو مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده توسط خودروسازان داخلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ سعید روحی در نشست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست که امروز با حضور  معاون سازمان محیط زیست و نمایندگان تعدادی از دستگاه‌ها، در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در روزهای پایانی فصل پاییز نگران وضعیت هوا هستیم. چون در این مقطع ازسال با وقوع پدیده اینورژن (وارونگی دما) شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

    الزام نصب فیلتر دوده برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین برون شهری

    وی با اشاره به مصوبه نصب فیلتر دوده از ابتدای مهرماه سال 95، گفت: در سال گذشته شماره گذاری وسایل نقلیه نیمه سنگین و سنگین گازوئیل سوز به داشتن سقف استاندارد یورو4 به علاوه فیلتر دوده یا استاندارد یورو5، منوط شد. این قانون سال گذشته برای خودروهای درون شهری اعمال شد و خوشبختانه از ابتدای سال 96 برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین برون شهری نیز به صورت الزامی درآمد.

    معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر ممنوعیت شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه سال 95 اظهار کرد: بر اساس این مصوبه Engine یا موتور موتورسیکلت‌های کاربراتوری که قبل از تصویب این قانون ثبت سفارش شده بودند، مانعی برای شماره گذاری نداشتند. بالغ بر 400 هزار موتورسیکلت کاربراتوری ممنوعیتی برای شماره گذاری نداشتند.

    موتورهای انژکتوری و برقی تولید شده در کشور

    به گفته سرهنگ روحی، تا کنون شماره گذاری حدود 30 هزار موتورسیکلت انژکتوری و حدود 1000 موتورسیکلت برقی صورت گرفته است.

    از رده خارج کردن خودروهای فرسوده راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا

    وی با تاکید بر اینکه 80 درصد آلودگی هوای شهرها ناشی از منابع متحرک است، گفت: خروج خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل یک ضرورت است. در شرایط حاضر بیش از یک میلیون و نیم خودرو شماره گذاری می‌شود در حالیکه اسقاط خودروها به کمتر از یک دهم خودروهای تولیدی می‌رسد. بنابراین مهمترین کار برای بهبود کیفیت هوا از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

    معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور در ادامه با انتقاد از لغو مصوبه اسقاط خودرو توسط خودروسازان داخلی اظهار کرد: امسال بر اساس مصوبه هیات وزیران شماره گذاری خودروهای سواری تولید داخل که بالای 8.5 لیتر مصرف سوخت دارند به اسقاط خودروهای فرسوده منوط شد اما متاسفانه با فشار شرکت‌های سازنده خودرو این مصوبه لغو شد.

    سرهنگ روحی با اشاره به اینکه خودورهای سواری پر مصرف مربوط به چهار شرکت بودند، گفت: با حذف مصوبه اسقاط خودرو توسط هیات وزیران، شماره گذاری و تولید این خودروهای پرمصرف از سر گرفته شد.

    نبود زیرساخت اخذ معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز

    معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور در پایان با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم برای اخذ معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز اظهار کرد: بر اساس قوانین جدید عمر معاینه فنی خودروهای نو از پنج به چهار سال کاهش پیدا کرد اما با وجود تردد چهار میلیون خودروی دوگانه سوز زیرساخت اخذ معاینه فنی برای این خودروها وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو