فونیکسریمکسبهتام

حسین مهری، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران:

فعالیت پیک‌های آنلاین غیر قانونی است

نظارتی بر حمل مشروب و مواد مخدر توسط پیک‌ها وجود ندارد

عصر خودرو- حسین مهری گفت: فعالیت شرکت‌ها در حوزه پیک آنلاین غیر قانونی است و به زودی با صادر شدن مجوز اپراتورهای خصوصی پست باید این دسته از شرکت‌های پیک آنلاین با این اپراتورها قرارداد داشته باشند و در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود.

فعالیت پیک‌های آنلاین غیر قانونی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، حسین مهری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در خصوص با سرویس «پست من» ، گفت: سرویس پست من به عنوان سامانه پیک آنلاین شرکت ملی پست ایران خدمات را با قیمتی رقابتی، سریع و ایمن به کاربران ارائه می‌دهد. این سرویس به صورت رسمی در چند شهر از جمله تهران رونمایی شده است و بر اساس استراتژی شرکت پست، تا پایان سال جاری 50 شهر دیگر نیز برای سرویس دهی پست من اضافه خواهند شد.

    معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که شرکت پست با سامانه پست من قرار است چگونه با سرویس‌های پیک آنلاین رقابت کند، گفت: در سرویس پیک آنلاین به خصوص فعالیت سامانه پست من، بحث رقابت وجود ندارد. در واقع فعالیت شرکت‌ها در حوزه پیک آنلاین غیر قانونی است و به زودی با صادر شدن مجوز اپراتورهای خصوصی پست باید این دسته از شرکت‌های پیک آنلاین با این اپراتورها قراردادی داشته باشند و در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود چرا که این دسته از فعالیت‌ها وظیفه پست است.

    مدیر عامل شرکت ملی پست ایران افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در رابطه با شرکت‌های پیک آنلاین بحث نظارت در فعالیت آن‌ها است که در تمام دنیا وجود دارد. در حال حاضر نظارتی بر  این شرکت‌ها در سطح شهر وجود ندارد و امکان حمل و نقل وسایل ممنوع از جمله مواد مخدر، مشروبات الکلی وجود دارد که باعث نگرانی‌هایی شده است و شرکت ملی پست قصد دارد تا نظارت داشته باشد.

    حسین مهری با اشاره به سامانه پست من گفت: پست من حاصل همکاری شرکت پست و بخش خصوصی است. شرکت ملی پست ایران وظیفه نظارتی و حاکمیتی دارد و بخش خصوصی در زمینه سرویس دهی وارد شده است. ما امیدوار هستیم تعداد پیک‌های آنلاین افزایش پیدا کند زیرا این دسته از سامانه‌ها ایده‌های خوبی برای ساماندهی بخش پیک موتوری در سطح شهر هستند اما باید تحت نظارت اپراتورهای خصوصی یا شرکت ملی پست ایران فعالیت کنند.

    وی با بیان این که شرکت ملی پست ایران در حال مذاکره برای نوسازی و آرایش جدید ناوگان است، گفت: به دلیل کاهش حجم پست نامه‌ها و افزایش بخش پست کالا، موتورهای فعلی پاسخگوی نیاز نیست و به همین دلیل شرکت ملی پست در مناطقی که میزان پست کالا بالا است، از وانت‌های مسقف استفاده می‌کند اما در حال بررسی و مذاکره با تولید کنندگان داخلی و خارجی برای آرایش جدید ناوگان موتور شرکت ملی پست هستیم تا موتورها بتوانند بسته و امانت را نیز حمل و به مقصد برسانند.

    مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با تاکید بر این که ناوگان شرکت پست فرسوده نیست، افزود: شرکت ملی پست ایران در دو سال و نیم گذشته تمامی ناوگان توزیع از جمله موتورها را به صورت کامل تعویض کرده است اما با توجه به گذشت زمان این وسایل در حال فرسوده شدن هستند و برای جایگزینی آن‌ها در حال بررسی هستیم.

    معاون وزیر ارتباطات در رابطه با گردش کالای قاچاق در سیستم پستی کشور گفت: در مبادی ورودی کشور دستگاه‌های تخصصی و شرکت گمرک وجود دارد که بر روی کالای قاچاق نظارت می‌کنند اما در داخل کشور وسایلی که ممنوع نباشد را نمی‌توانیم بگوییم که برای ارسال قبول نمی‌کنیم حالا اگر موبایلی به داخل کشور قاچاق شده باشد ما نمی‌توانیم برای حمل و نقل آن در سطح کشور آن را قبول نکنیم چرا که در لیست وسایل ممنوع مانند مشروبات الکلی و مواد مخدر  و غیره در اختیار پست قرار نگرفته است. در حقیقت شرکت ملی پست ایران متولی نظارت در بحث گردش کالای قاچاق نیست و موظف هستیم تا کالایی که ممنوع نیست را قبول و ارسال کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو