فونیکسریمکسبهتام

ایکس۳۳اس، نقطه شروع طراحی های موفق کمپانی چری

عصر خودرو- جدیدترین نسخه از ام‌وی‌ام X۳۳S اولین بار در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد و از بدو ورود به بازار با توجه به داشتن سه مولفه طراحی زیبا و متناسب، امکانات کامل در محدوده قیمتی خود و مشخصات فنی قابل قبول، توانست بخش بزرگی از بازار را به سوی خود جلب نماید.

ایکس۳۳اس، نقطه شروع طراحی های موفق کمپانی چری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، خانه تکانی تیم طراحی چری از حدود 3 سال قبل با حضور افراد سرشناس و طراحان نام آشنای اروپایی در این کمپانی آغاز شد. ارائه سبک و روش جدید طراحی و تعریف یک روند اصولی برای طراحی محصولات جدید و خط مشی و هویت یا DNA مشخص برای تمامی محصولات چری، شاید یکی از مهمترین و اصولی‌ترین اقدامات این کمپانی در افزایش محبوبیت و تثبیت برند خود در بازار های جهانی از جمله ایران بوده است.
    X33S بعنوان یکی از محصولات استراتژیک MVM از نظر قیمتی و بازارهای هدف با همین رویکرد و فلسفه جدید طراحی، زیر تیغ جراحان زیبایی رفت تا با استایل و کاراکتری به روز و متفاوت حضوری موفق تر از گذشته در بازار را تجربه کند.
    با نگاهی به چهره X33S فیس‌لیفت شده می‌توانیدهوشمندی طراحان را در ارائه کارکتری نو و تناسباتی “Proportion” حساب شده به دماغه خودرو را به وضوح مشاهده کنید، ابعاد چراغ‌های جلو نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت تعدیل شده و به Trend یا مد روز نزدیک شده است، ضمن اینکه جلو پنجره با هدف هویت بخشی به چهره این شاسی بلند جمع‌‌و‌جور شهری عریض‌تر شده است که این اتفاق از نظر بصری و استیتکی" زیبائی شناسی" حس عریض تری به این خودرو می‌دهد. در کنار آن جلو پنجره از فرمی مبهم و ناهمگون در نسخه های قبلی به اسلوب و چهارچوبی منطقی و درست رسیده و فرم 6 ضلعی آن که در طراحی اکثریت خودرو های جدید نیز دیده می‌شود و از آن با نام Hexagonal Grille یاد میشود در ایکس33اس بوضوح دیده می‌شود. در ادامه طراحی همین بخش نباید از هماهنگی فرم سپر و مانورهای حجمی روی آن با کلیت حجم سازی دماغه خودرو غافل شد، اخم چهره، استفاده بجا و درست از قطعات آبکاری شده و گرافیک و چیدمان چراغهای جلو بخشی از تلاش تحسین برانگیز طراحان خوش فکر تیم چری بر پیکره ایکس33اس است. در نمای جانبی ایکس33اس با توجه به بازنگری کلی انجام شده در قسمت پوزه یا همان دماغه خودرو و باریک شدن آن اندکی بلندر از نسل قبل خود بنظر می‌رسد. با توجه به اینکهسعی شده تا خودرو مطابق آخرین استاندارد ها و تغییرات روز دنیا طراحی خودرو به روز رسانی شود، لذا استفاده از قطعات پلاستیکی"گارنیش" بر روی دربها با حجمی برجسته و نواری کرومی ضمن بهبود چشمگیر فرم خودرو در نمای بغل توانسته است تا از یکنواختی آن به شدت کاسته و با پرهیز از هرگونه شلوغی فرعی و حجمی، تناسبات را در این نما بهبود دهد.
    البته در هیمن نما نباید از طرح زیبای رینگهای آلومینومی این خودرو غافل شد که بر خلاف برخی خودروها، در ایکس33اس ترکیبی همگون و خوشایند و با حجم کلی پیکره خودرو دارد.
    اما در قسمت پشت خودر، طراحان با وسواس قابل تحسین ضمن تغییر چیدمان چراغ‌های اصلی با طراحی مجدد قاب زاپاس و قطعه زیرین آن و بویژه سپر عقب و جانمایی مناسب و حساب شده چراغ‌های مه شکن روی سپر از این شاسی بلند کوچک شخصیتی محکم و جدی شاخته است، ضمن آنکه هارمونی و هماهنگی کاملی بین خطوط کلی و حجم پردازی های طراحی در این بخش به چشم می‌خورد.
    اگر شما هم با این نکته که چرا زاپاس خودرو بجای قرارگیری در قسمت بار یا زیر آن بر روی درب خودرو نصب شده است باید بگویئیم که اصولا در خودروهایی با کارکتر یا ماهیت شاسی بلنمد این اتفاق علاوه بر سهولت استفاده از زاپاس در شرایط مورد لزوم به استایل بهتر خودرو کمک شایانی می‌نماید و موجب افزایش فضای صندق نیز می‌شود.
    در مجموع می‌توانیم  X33S را در کلاس خود از حیث طراحی بدنه خودرویی متناسب ،زیبا و کم نقص قلمداد کنیم ضمن آنکه پیشرفت نسل های جدید خودروهای این کمپانی طی سالیان اخیر بویژه در بخش طراحی و مهندسی نکته‌ایی نیست که بتوان نادیده گرفت.
    X33S علاوه بر شکل بدنه از طراحی داخلی و کابین زیبا و در عین حال ساده و بدور از شلوغی های غیر متعارف است. این نکته علاوه بر اینکه باعث سردرگمی راننده جهت استفاده از آپشن ها نمی‌شود، باعث ایجاد حس ماندگاری بیشتر به لحاظ زیبایی شناسی در ذهن کاربران نیز می‌گردد. ارگونمی صندلی های X33S مناسب استفاده روزمره و البته سفرهای بین شهری بوده ضمن آنکه برای رسیدن به این حد از راحتی نرمال هیچ مکانیزم پیچیده ایی برای آن در نظر گرفته نشده است و بعبارتی حس راحتی و عدم پیچیدگی در جای‌جای این شاسی بلند کوچک به چشم می‌خورد.
    بی‌شک ام وی ام ایکس33اس در آینده در قالب محصولات جدید با تحولات بیش از حال روبرو خواهد شد و شرکت مدیران خودرو بعنوان شریک تجاری چری چین در ایران بعنوان یک برند رو به رشد با برنامه های منظم و جذابی در حوزه رشد تکنولوژی های بکار رفته در محصولات و طراحی محصولات آتی خود مشتریان بازار ایران را همراهی خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو