فونیکسریمکسبهتام

تردد ۱۱ میلیون موتورسوار فاقد بیمه;

مشوق های قانون جدید بیمه شخص ثالث برای پوشش بیمه ای متقاضیان

عصر خودرو- مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث مشوق هایی برای توسعه پوشش بیمه ای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

مشوق های قانون جدید بیمه شخص ثالث برای پوشش بیمه ای متقاضیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جباری مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص آمار موتوسواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث گفت: در حال حاضر 11 میلیون موتورسوار بدون بیمه نامه داریم و برای کاهش این آمار همه دستگاههای متولی باید وظایف خویش را به نحو احسن انجام دهند. به طور مثال تا چه زمانی می خواهیم واردات و تولید موتور سیکلت های بعضا با کیفیت پایین را داشته باشیم.

    جباری افزود: این موتورسیکلت ها علاوه بر مشکلاتی که در سوانح به وجود می آورند موجب بی نظمی وآلودگی های محیط زیستی و ... در شهرهای بزرگ می شوند. ضمن اینکه فرهنگ مردم نیز در این خصوص باید تغییر کند، سازندگان موتور سیکلت نیز باید به کیفیت توجه کنند .

    وی تصریح کرد: برا اثر سوانح رانندگی در طول سال، 5 هزار موتور سوار فوت و 120 هزار موتوسوار  دچار نقض عضو می شوند .

    وی ادامه داد : فرماندهی ناجا 7 یا 8 ماه قبل بخشنانه ای  را ابلاغ کرده که وسایل نقیله خصوصا موتور سیکلت های بدون بیمه نامه پلاک نشود.

    مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی ادامه داد:برای کاهش آمار موتور سواران بدون بیمه نامه شخص ثالث کارگروه های تخصصی با پلیس داریم و به جمع بندی رسیدیم اعمال قانون نسبت به گذشته جدی تر صورت پذیرد.

    وی افزود:  برای تشویق موتورسواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث به تهیه این بیمه ، طرحی را از سال گذشته آغاز کردیم و  فاز اول طرح از اسفند ماه شروع شد که استقبال خوبی از سوی موتوسواران به عمل آمد و  فاز دوم طرح از اول تیر تا شهریور ما امسال ادامه یافت و فاز سوم از آبان تا آخر دی ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

    جباری گفت: با توجه به  مشوق هایی که  در نظر گرفتیم  یک میلیون نفر  از این طرح استقبال کرده اند و پیش قدم شدند و بیمه نامه تهیه کردند  و سعی داریم این آمار را به 5 میلیون نفر برسانیم.

    وی تاکید کرد:  این طرح که بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث تدوین شده مشوق هایی همچون بخشودگی 100درصد جرایم گدشته و پرداخت بیمه نامه به صورت اقساط برای افراد متقاضی در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو