فونیکسریمکسبهتام

رییس هیات مدیره سایپا اعلام کرد:

طراحی و تولید مشترک خودرو با شرکت های معتبر خارجی

عصر خودرو- رییس هیات مدیره شرکت سایپا گفت که برنامه این شرکت طراحی و تولید مشترک خودرو به صورت ۵۰ درصد محصولات داخلی و ۵۰ درصد با برندهای خارجی و کاهش تدریجی و در نهایت توقف تولید پراید در اواخر سال ۹۷است.

طراحی و تولید مشترک خودرو با شرکت های معتبر خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد علی سید ابریشمی روز شنبه در جریان بازدید محمدعلی نجفی استاندار البرز از شرکت صنعتی ایران کاوه سایپا در شهرستان ساوجبلاغ، اظهار داشت: با واگذاری 50 هکتار از زمینی که در شمال شرکت ایران کاوه سایپا واقع است، ظرف 15 روز آینده قرارداد با طرف خارجی منعقد خواهد شد.
    رییس هیئت مدیره شرکت سایپا همچنین گفت که این مجموعه در 2 سال آینده برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.
    23 نوع سواری در سایپا تولید می شود. شرکت سیتروئن نیز که به تازگی برای سرمایه گذاری مشارکت تولید خود را آغاز کرده است، در آینده نزدیک برای 400 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
    توسعه محصولات از جمله برنامه های خط تولید سایپا به شمار می رود. طراحی تلفیقی سبک تولید خودروی ایرانی و خارجی برای رقابت پذیری با بازارهای جهانی از برنامه های محوری این مجتمع صنعتی به شمار می رود.
    عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که در حاشیه این دیدار در ساوجبلاغ برگزار شد، بر لزوم فعال شدن هر چه بیشتر تصمیمات ستاد تسهیل به دبیری سازمان صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد.
    وی گفت: همه مسئولین باید فکری به حال اشتغال کنند چرا که طبق گفته مرکز آمار و کارشناسان کشور ما تا 9 سال آینده 15 میلیون جوان بیکار در کشور خواهد داشت که حتی اگر سالی یک میلیون شغل نیز ایجاد شود، باز کم است.
    اکبریان گفت: شرکت های خودروساز باید به سمت مشارکت با خودروسازان خارجی بروند چرا که نه تنها ما توانایی استقلال در این زمینه را نداریم، بلکه اینگونه حتی اگر تحریمی هم صورت بگیرد سرمایه گذار نمی تواند سرمایه خود را رها کند و برود.
    وی همچنین اظهارداشت: اگر بتوانیم از خام فروشی دست برداریم کشورهای دیگر منطقه نمی توانند با ما رقابت کنند و آمریکا هم نمی تواند ما را تحریم کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو