فونیکسریمکسبهتام

دبیر کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین:

پیش‌بینی۱۵جایگاه سوخت برای اربعین

۵۰ درصد سفرها با خودروی شخصی است

عصر خودرو- دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین با اشاره به پیش‌بینی ۱۵ جایگاه سوخت برای زوار اربعین حسینی، گفت: تاکنون ۵۰ درصد سفرهای اربعین با خودروی شخصی بوده است.

پیش‌بینی۱۵جایگاه سوخت برای اربعین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، رضا نفیسی در سخنانی با اشاره به آمار تردد زائران از مرزها، اظهار کرد: از اول صفر تا روز گذشته درمجموع سه مرز 248 هزار و 187 نفر از مرزها خارج‌شده‌اند.

    وی به این آمار به‌صورت تفکیک در سه مرز نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد 50 درصد زائران معادل 125 هزار و 408 نفر از مرز مهران، 79 هزار و 575 نفر از مرز شلمچه و از مرز چذابه نیز 43 هزار و 114 نفر به مقصد عتبات از کشور خارج‌شده‌اند.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌الملل با بیان اینکه مرز خسروی هنوز بازگشایی نشده است، افزود: زائرانی که به سمت مرز خسروی حرکت کرده‌اند برای خارج شدن از کشور باید از مرز مهران عبور کنند.

    وی در ادامه درباره تأمین سوخت زوار نیز خاطرنشان کرد: تعداد جایگاه سوخت در سال گذشته 11 عدد بوده که این تعداد برای امسال 15 جایگاه در نظر گرفته‌شده است.

    نفیسی با اشاره به اینکه حجم جایگاه ازنظر میزان ظرفیت و ذخیره دو برابر سال گذشته است، تصریح کرد: انتظار می‌رود که برای اربعین امسال با مشکلی خاصی ازنظر سوخت مواجه نشویم.

    پیش‌بینی 1330 دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار به مرزها

    وی با بیان اینکه از این تعداد 11 جایگاه سیار و چهار جایگاه نیز به‌صورت رزرو پیش‌بینی‌شده تا در صورت نیاز وارد چرخه شود، ادامه داد: تاکنون 50 درصد زائران با خودروهای شخصی به سمت مرز حرکت کرده‌اند.

    دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین با اشاره به اینکه خوشبختانه با مشکل خاصی تاکنون مواجه نشده‌ایم، یادآور شد: زائرانی که با خودروهای شخصی خود به سفر اربعین می‌روند درخواست می‌شود که خودروهای خود را در پارکینگ پارک کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

    وی با بیان اینکه در صورت پارک خودرو در مکان‌های دیگر مجبور به انتقال آن به پارکینگ‌ها هستیم، افزود: خوشبختانه امسال تدابیر و زیرساخت‌های مناسبی برای این منظور همانند پارکینگ اربعین و برکت در نظر گرفته‌شده است.

    نفیسی در ادامه به استقرار یک هزار و 330 اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران از پارکینگ‌ها به مرزها اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد 840 اتوبوس در مرز مهران فعالیت می‌کنند.

    وی  درباره میزان هزینه انتقال زائران از پارکینگ به مرز توسط این اتوبوس‌ها، تصریح کرد: همانند سال گذشته این مبلغ هزار تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو