فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی خودرو-بورس؛

نیم نگاه بازار به گروه خودرویی، طی معاملات این هفته

عصر خودرو- در هفته‌ای که گذشت بازدهی گروه خودرو ۸ درصد افزایش یافت و سهامداران به طور میانگین تعداد ۱۷۱ میلیون ورقه سهم خودرویی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان دست به دست کردند.

نیم نگاه بازار به گروه خودرویی، طی معاملات این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در اولین روز کاری هفته شاخص گروه خودرو پس از افت های پی در پی  هفته های قبل سرانجام توانست با رشد 62 واحدی  متعادل و مثبت به کار خود خاتمه دهد.
    روز دوم نیز شاهد تحرکات مثبت گروه خودرو در منطقه حمایتی نمادهای اصلی بودیم و طی معاملات روز بعد لیدرهای گروه خودرو رنج مثبت زدند و رنگ و روی متفاوتی به گروه دادند، خودرو با رشد 4 درصدی در قیمت 251 تومان قرار گرفت که تاثیر مثبتی روی جو گروه گذاشت، خساپا که نیمه اول بازار صف خرید تشکیل داده بود نهایتا با رشد 2 درصدی به 102 تومان رسید.
    در این میان نمادهای قطعه سازی جو بهتری داشتند که می توان به صف خرید نمادهای خکمک و ختراک اشاره کرد، خمهر نیز با رشد 5 درصدی در آستانه صف خرید به معاملاتش پایان داد.
    روز سه شنبه شاهد صف خرید و رشدهای قابل توجهی در نمادهای گروه خودرو بودیم، تاکید اروپا به خصوص فرانسه بر ماندن در برجام و خبر سفر ماکرون به ایران سبب شد تا خودرویی ها از فشار عرضه فاصله گرفته و معاملات بهتری را در پیش بگیرند.
    درحالیکه گزارش 6 ماهه شرکت های گروه خودرو و ساخت قطعات چنگی به دل نمی زنند و به غیر از دو شرکت ایران خودرو و گروه بهمن ، مابقی شرکت ها در گزارش دهی تقریبا مردود شده اند، طی هفته جاری به ویژه معاملات این روز شاهد رشد قیمتی قابل توجه در نمادهای این گروه بودیم.
    در آخرین روز کاری هفته نیز گروه خودرو شروعی متعادل و سرخ داشت اما در میانه بازار با حمایت حقوقی و خرید 58 میلیونی از نماد تاثیر گذار خساپا جو مثبتی بر گروه حاکم شد، نهایتا خساپا با رشد 2.66 درصدی در قیمت پایانی 108 تومان به معاملاتش پایان داد، سه نماد خاور، خکمک و خپویش نیز مثبت کامل و صف خرید بودند مابقی نمادهای معاملاتی متعادل داشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو