فونیکسریمکسبهتام

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور مطرح کرد

استان البرز در صدر جعل گواهی معاینه فنی خودرو

عصر خودرو- مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور با بیان اینکه بیشترین آمار جعل گواهی معاینه فنی خودروها مربوط به استان البرز است، گفت: سعی کردیم با کمک دادستانی البرز با خاطیان برخورد کنیم که منجر به دستگیری یک باند جعل در این حوزه شد.

استان البرز در صدر جعل گواهی معاینه فنی خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهندس سعید قیصر با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره تخلفات پیرامون گواهینامه‌های معاینه فنی خودروها، اظهار کرد: سیمفا یک سامانه ملی و یکپارچه است که تمام مراکز معاینه فنی کشور را پوشش می‌دهد.

    وی افزود: ضریب تخلفات در مراکز معاینه فنی با وجود این سامانه به حداقل ممکن رسیده است و تمام مراکز معاینه فنی تابع دستور این سامانه هستند.

    مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور با بیان اینکه مراکز تمام داده‌هایی که از خودروها دریافت می‌کنند را در سامانه سیمفا به ثبت می‌رسانند، گفت: چنانچه تاییدیه لازم از سوی سامانه دریافت شد، برای خودروها گواهینامه معاینه فنی صادر می‌شود.

    قیصر ادامه داد: بیشترین میزان جعل گواهینامه معاینه فنی مربوط به استان البرز است که تلاش کردیم با کمک دادستانی البرز و مرکز معاینه فنی با خاطیان برخورد کنیم که منجر به دستگیری یک باند جعل در این حوزه شد.

    وی با بیان اینکه باید معاینه فنی را به گونه‌ای پیش بریم که مکانیزه شده و تمام دوربین‌های شهری و جاده‌ای به آن متصل شوند، گفت: از این طریق از جعل و تقلب جلوگیری می‌شود. قطعا مقابله با این پدیده از طریق نیروی انسانی طاقت فرساست. امیدواریم 9 کلان شهر کشور به سامانه سیمفا متصل شده و طرح LEZ اجرایی شود که در این صورت کمک شایانی می‌کند تمام خودروها برای دریافت گواهینامه مراجعه کرده و عامل بازدارنده‌ای برای جاعلان گواهی باشد.

    مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور افزود: امیدواریم در آذر ماه این اتفاق بیفتد و بتوانیم گام موثری در راستای ایمن‌سازی و کاهش آلایندگی خودروها برداریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو