فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»؛

پیش‌مقدمه‌ای برای سدان الکتریکی ب‌ام‌و

عصر خودرو- ب‌ام‌و حرکتی که تقریبا یک دهه پیش با Mini E آغاز کرد و کمی بعد‌تر، با ActiveE (برپایه سری ۱) سرعت بخشید را سال ۲۰۱۳، با معرفی برند زیرمجموعه i به ثمر رساند.

پیش‌مقدمه‌ای برای سدان الکتریکی ب‌ام‌و
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹:۰۰
  • پیش‌مقدمه‌ای برای سدان الکتریکی ب‌ام‌و
  • پیش‌مقدمه‌ای برای سدان الکتریکی ب‌ام‌و

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حال زمان بال و پر دادن به این برند پاک است و پس از i3 و i8، مقدمات عرضه سدانی تمام‌الکتریکی با ابعاد و تناسباتی نزدیک به سری 4 گرن‌کوپه، و کُد i5 فراهم شده که پیش‌نمایش اغراق‌شده آن، در هیبت BMW i Vision Dynamics در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد.
BMW i Vision Dynamics دارای پیشرانه‌ای تمام‌الکتریکی است که به ادعای ب‌ام‌و، شتاب صفر تا صد 4 ثانیه و دستیابی به بیشینه سرعت 200 کیلومتر در ساعت را امکان‌پذیر می‌کند‌ و این در حالی است که حداکثر بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، 600 کیلومتر اعلام شده است. البته هدف اصلی با این کانسپت جدید، ارائه تصویری تقریبا واضح از i5 است، آن هم با فرم‌های بدیعی که در عین سادگی، یک پیکره دینامیک را برای آن پدید آورده‌اند. مشخصه بارز این طراحی نیز برداشت آینده‌نگرانه از جلوپنجره نمادین ب‌ام‌و است که قاب آن، همچون اولین ساخته‌های ب‌ام‌و در اوایل هزاره دوم، دارای فرمی کشیده تا زیر پوزه است.

در کنار اینها، مدل تولیدی i5 از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره خواهد بُرد و حتی این احتمال می‌رود که با حالت سواری کاملا خودران (Level 5) عرضه شود.

 

نویسنده: مجید رقیبی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم