فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۳۳)

مدیرعامل گروه پارت پلاستیک خبر داد: همکاری سه شرکت معتبر بین المللی برای توسعه تولید قطعات خودرویی در کشور

عصر خودرو - یکی از بزرگترین قراردادهای صنعت قطعه سازی بین سه تولیدکننده بین المللی قطعات خودرویی در ساخت قطعات، مجموعه های خودرویی و انتقال دانش فنی، هفته گذشته پس از امضای قراردادهای بین یک گروه قطعه سازی ایرانی از یک سو و سه گروه ایتالیایی، آلمانی و کره ای از سوی دیگر، منعقد شد.

مدیرعامل گروه پارت پلاستیک خبر داد: همکاری سه شرکت معتبر بین المللی برای توسعه تولید قطعات خودرویی در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰
  • همکاری سه شرکت معتبر بین المللی
  • همکاری سه شرکت معتبر بین المللی
  • همکاری سه شرکت معتبر بین المللی
  • همکاری سه شرکت معتبر بین المللی
  • همکاری سه شرکت معتبر بین المللی
  • مدیرعامل گروه پارت پلاستیک خبر داد: همکاری سه شرکت معتبر بین المللی برای توسعه تولید قطعات خودرویی در کشور

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این قراردادها در دوره پسا برجام با گشایش سرمایه گذاری و ارتباطات بین المللی و در سالی که تولید و اشتغال اولویت نخست کشور می باشد؛ بین سه گروه Lazzerini ایتالیا، Iwis آلمان و GMB کره جنوبی و گروه پارت پلاستیک ایران در محل دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرویی ایران با حضور مدیران عامل شرکتهای مذکور و همچنین مدیران ارشد صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشورمان منعقد گردید.

بر اساس این گزارش، طی قرارداد مذکور، سه طرف در زمینه تولید پیشرفته ترین قطعات خودرو و سرمایه گذاری مشترک در جمهوری اسلامی ایران همکاری خواهند کرد که ضمن افزایش اشتغال داخلی، صنعت خودروسازی کشورمان را نیز به سمت تولید خودروهایی با تکنولوژی بروز و پیشرفته و مدرن حرکت خواهد داد و هدف آن انتقال تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا، سرمایه گذاری مشترک و همچنین قرار گرفتن صنعت قطعه سازی ایران در زنجیره جهانی تأمین قطعات خودرویی که بستر مناسبی برای صادرات نیز می باشد، عنوان شده است.

این قرارداد با حجم سرمایه گذاری بالا و صرفه جویی ارزی بسیار مناسب برای کشورمان منعقد شده که قطعات مورد نیاز صنعت خودرو داخلی را مهیا و بخش قابل توجهی از قطعات تولید شده در ایران توسط طرفهای خارجی در زنجیره جهانی عرضه خواهد شد و در این راستا طرفین نسبت به ایجاد خطوط تولید جدید در ایران به صورت سرمایه گذاری مشترک اقدام خواهند کرد.

مهندس امیر نیک جو رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه پارت پلاستیک در حاشیه مراسم امضای قراردادها در محل دواردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرویی تهران اظهار داشت: پیرو استراتژی های گروه صنعتی ایران خودرو در راستای ارتقای دانش فنی و کیفیت قطعات خودرو در کلاس جهانی، گروه پارت پلاستیک تمرکز فعالیت های خود را در همکاری با برترین سازندگان قطعات خودرویی بین المللی داشته است که ضمن جذب سرمایه های خارجی، دانش فنی روز دنیا و دستیابی به بازارهای جهانی و ارزآوری مناسب توانسته است رضایت مشتریان داخلی را با تولید قطعات باکیفیت و جذب نیروی کارآمد و متخصص بومی کسب نماید.

در این راستا برای تولید مجموعه صندلی های خودرو با Lazzerini ایتالیا (تولید کننده صندلی های فراری و لامبورگینی و...)، در تولید تسمه سفت کن ها و هرزگردها با GMB کره جنوبی(یک از بزرگترین تولیدکنندگان بلبرینگ و تسمه سفت کن در دنیا) و در تولید زنجیر موتور با IWIS آلمان(تولیدکننده زنجیر موتور انواع خودرو از قبیل BMW و مرسدس بنز) مذاکرات نهایی انجام و قراردادها منعقد گردید.

این کارآفرین مطرح استان خراسان رضوی و فعال عرصه صنعت در نیشابور، ضمن اشاره به نتایج این قراردادها، خبر از ایجاد چند شرکت جدید در شهرک صنعتی خیام نیشابور و در فاز نخست، ایجاد اشتغال پایدار برای حدود 600 نفر بصورت مستقیم و 2000 نفر بصورت غیر مستقیم را داد.

مهندس نیک جو بیان داشت: با بهره برداری از خطوط جدید تولیدی، انشاالله به یاری خدا و حمایت مسئولین، نیشابور به یکی از قطب های قطعه سازی خودرویی در کشور تبدیل می شود و سهم بسزایی در تولید خودرو ملی در کشور را ایفا خواهد نمود.

گفتنی است: شرکای خارجی جدید از تامین کنندگان اصلی شرکت های بزرگ خودروسازی در کلاس جهانی می باشند و دارای مراکز متعدد در کشورهای جهان با نیروی انسانی مجرب و کارآزموده و سهم بالای بازار هستند.
همچنین این سه شرکت بزرگ قطعه سازی باتوجه به نیاز آینده صنعت و توان مراکز تحقیقاتی خود در فن آوری های جدید، منجر به بهبود محصولات می شود تا پاسخگوی نیازهای آتی مشتری باشند.

هم اکنون بازار ایران برای این شرکت ها در اولویت قرار دارد و با پیوستن به گروه پارت پلاستیک، بدنبال دستیابی به بازارهای منطقه ای نیز می باشند؛ منطقه ای که بعنوان پایگاه مدیریت منطقه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

درخاتمه، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه پارت پلاستیک، آینده ای بسیار درخشان برای صنعت قطعه سازی خودرو در کشور را پیش بینی نمود و همچنین از افتتاح پروژه های بزرگ دیگری، با همکاری شرکای بین المللی معتبر جهانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط