فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۳۸)

از سوی معاون توسعه کسب‌وکار هولدینگ رایزکو تشریح شد: اهداف صادراتی جوینت ونچر رایزکو- نوارس

عصر خودرو- هولدینگ رایزکو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات خودرو در کشور، هم‌اکنون طیف وسیعی از قطعات خودرو را در زیر مجموعه‌های خود دارد.

از سوی معاون توسعه کسب‌وکار هولدینگ رایزکو تشریح شد: اهداف صادراتی جوینت ونچر رایزکو- نوارس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این گروه در ادامه توسعه فعالیت‌های خود، در سال گذشته قرارداد تاسیس یک جوینت ونچر را با شرکت نُوارِس (که در آن زمان مکا پلاست نام داشت) به امضا رساند و اکنون فعالیت‌های این شرکت مشترک آغاز شده است و قراردادهایی برای تولید قطعات نیز به امضا رسیده است و در نمایشگاه قطعات دوازدهم تعدادی از قطعات این جوینت ونچر نیز به نمایش در آمده بود. در زمینه فعالیت‌های این مجموعه مشترک با علیرضا اصلانی، معاون توسعه کسب‌وکار هولدینگ رایزکو به گفتگو نشستیم.

    اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار «عصرخودرو» در خصوص جوینت ونچر این مجموعه با شرکت نوارس گفت:"بحث جوینت ونچر ما با شرکت نوارس به امضای قرارداد با این شرکت که در آن زمان با اسم مکاپلاست فعالیت داشت آغاز شد. قرارداد همکاری مشترک رایزکو برای سرمایه‌گذاری و تولید قطعات پلاستیکی پیشرفته خودرو در اسفندماه سال 1395 در شهر پاریس فرانسه با حضور سفیر وقت، دکتر آهنی و مدیران ارشد این دو شرکت امضا شد و امروز که در خدمت شما هستیم برنامه راه‌اندازی شرکت برای تولید در داخل کشور در دستور کار قرار دارد."

    وی افزود:"شرکت مکاپلاست یکی از سازندگان مشهور قطعات پلاستیکی خودرو، قطعات موتوری، قطعات تزئینی داخل خودرو، قطعات تزئینی خارج و بدنه خودرو در دنیا است و سابقه همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا مانند تویوتا، ب ام و، پژو، رنو و سایر شرکت‌های بزرگ این صنعت را دارد. این شرکت قبل از امضای قرارداد همکاری با رایزکو برای فعالیت در داخل ایران، سهام صددرصدی شرکت "کی پلاستیک" آمریکا را خریداری کرد و چند ماه بعد از این سرمایه‌گذاری، اسم شرکت به نوارس تغییر یافت."

    معاون توسعه کسب‌وکار هولدینگ رایزکو در ادامه با اشاره به معرفی این همکاری مشترک با نام جوینت ونچر نوارس-رایزکو در بازار، گفت:"در بحث سرمایه‌گذاری خارجی طرفین سرمایه‌گذاری 50 درصدی خواهند داشت و در فاز اول فعالیت، اشتغال‌زایی این طرح در حدود 100 نفر خواهد بود. نکته اساسی این قرارداد شرط صادرات 30 درصدی رایزکو برای طرف خارجی است و نوارس موظف خواهد بود بخشی از بازار جهانی خود در تأمین قطعات OEM را به محصولات این جوینت ونچر اختصاص دهد. این مسأله یکی از نکات برجسته قرارداد همکاری مشترک رایزکو و گروه نووارس است."

    اصلانی در پاسخ به سوالی در خصوص گام بعدی این همکاری و برنامه‌های توسعه جوینت ونچر رایزکو- نوارس گفت:"ما دامنه فعالیت این همکاری را بر روی محصولاتی که در حال حاضر در کشور تولید می شوند نیز گسترش خواهیم داد. علاوه براین محصولات جدیدی که توسط خودروسازان بزرگ در بازار ایران عرضه خواهند شد، به‌ویژه خودروسازانی مانند رنو، نیسان، پژو-سیتروئن و فولکس واگن که در حال ورود به بازار ایران است، از محصولات این شرکت بهره خواهند برد. قطعا به دلیل اینکه بازار تأمین قطعات این خودروسازان هم‌اکنون در اختیار شرکت نوارس است، در یکی دو سال آینده محصولات این جوینت ونچر وارد این بازار خواهد شد."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط