فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۴۰)

"عظام"؛ حضوری نوآورانه در نمایشگاه امسال قطعات تهران

عصر خودرو- هلدینگ «عظام“ بزرگ‌ترین گروه سازنده قطعات خودرو ایران است که طی سالیان متمادی، تامین بخش عمده‌ای از نیاز صنعت خودرو در کشور را بر عهده داشته است.

"عظام"؛ حضوری نوآورانه در نمایشگاه امسال قطعات تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  این هلدینگ با ایجاد و مدیریت بیش از 12 کارخانه عظیم و 4 هزار نفر نیروی متخصص، گامی بلند در راستای خوداتکایی و خودکفایی ملی به دست صنعت گران ایران برداشته است. محصولات تولید شده در این گروه به دلیل موفقیت در کسب بالاترین نشان کیفیت و با بومی کردن دانش و تحت برندهای معتبر جهانی علاوه بر پذیرش توسط خودروسازان بزرگ ایران، با اقبال عمومی بازار روبرو شده است.

    عظام در همه مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور با بیش از 400 نماینده فعال حضور داشته که با در اختیار داشتن امکانات لجستیکی و فنی مناسب می‌کوشند بیش از 1500 قطعه تولیدی کارخانه‌های عظام را با کیفیت برتر به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

    محسن کرباسچی، مدیر گروه AM هلدینگ عظام که وظیفه عرضه محصولات به بازار را بر عهده دارد در خصوص بازار قطعات یدکی خودرو در مصاحبه اختصاصی با «عصرخودرو» گفت:"در حال حاضر بر اساس آمارهای موجود بالغ بر 18 میلیون انواع خودروهای سواری و سنگین در کشور وجود دارد. از این تعداد حدود یک میلیون دستگاه خودروهای تجاری سنگین و به همین تعداد نیز خودروهای وارداتی است که به این ترتیب در حال حاضر حدود 16 میلیون خودرو سواری تولید داخل در کشور در حال تردد هستند. بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته حجم بازار قطعات یدکی کشور رقمی بیش از 3.5 میلیارد دلار یعنی چیزی در حدود 16هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود."

    وی در مورد بازیگران اصلی در بازار قطعات یدکی گفت:"حدود نیمی از نیاز امروز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی نظیر کارخانجات تولیدی عظام تامین می‌شود و تامین نیاز باقیمانده از محل واردات و توسط دیگر اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام می‌شود."

    کرباسچی در ادامه افزود:"اگرچه تولید با کیفیت بالا و تحت استانداردهای روزآمد سرلوحه کار تولیدکنندگان مطرح کشور به‌ویژه گروه عظام است اما کماکان سهم قابل‌توجهی از واردات شامل محصولات بی‌نام و عمدتا بی‌کیفیت است که به‌صورت غیرمجاز وارد کشور شده و متأسفانه با بازی قیمت موازنه بازار را به هم ریخته‌اند به‌گونه‌ای که گاه حتی شاهد عرضه نمونه‌های تقلبی و کپی شده از برندهای معتبر جهانی نیز هستیم که مشکلات زیادی را برای هم تولیدکننده و هم خریداران به وجود آورده است."

    وی افزود:"البته خوشبختانه در گمرکات کشور شرایط سخت‌گیرانه‌تری در زمینه ورود قطعات یدکی خودرو اتخاذ شده و بعلاوه سازمان محترم بازرسی کشور نیز به موضوع واردات از طریق کارت‌های بازرگانی گم نام ورود پیدا کرده است و خبرهای خوبی از برخورد جدی با این مسئله به گوش می‌رسد. صنعتگران ایران همچون عظام امیدوارند با تلاش این عزیزان، دست واسطه‌ها و دلالان سودجو از بازار قطعات خودرو نیز کوتاه شود."

    کرباسچی در مورد اقدامات انجام گرفته از سوی عظام برای آگاهی بخشی به مشتریان در زمینه قطعات اصلی گفت:"وظیفه ما به‌عنوان تولیدکننده و تامین کننده اصلی قطعات خودرو در ایران این است که با انواع روش‌های ممکن به مشتریان محترم اطمینان لازم در خصوص کیفیت برتر و اصالت محصولات را ارائه دهیم. عرضه محصولات از طریق شبکه فروش حرفه‌ای در سراسر کشور و نزدیک بودن به مشتری، بسته‌بندی متحدالشکل محصولات با برند "عظام"، وجود کدها و شماره سریال‌های ردیابی و شناسایی اصالت توسط استادکار و مشتری نهایی، گارانتی بدون قید و شرط محصولات و حضور تیم قدرتمند خدمات پس از فروش و پشتیبانی کامل از مصرف‌کننده بخشی از اقدامات عظام در مسیر عرضه محصولات و خدمت حرفه‌ای خویش در سراسر کشور بوده و هست."

    گروه قطعات خودرو عظام به همراه شرکت‌های تولیدکننده زیرمجموعه خود امسال هم حضور پررنگی در نمایشگاه خودرو تهران دارد و طیف کامل محصولاتش را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارد. مدیر گروه AM عظام در این زمینه گفت:"همچون سال‌های قبل حضور پرقدرتی در نمایشگاه خواهیم داشت و پیام امسال ما نیز این است که "عظام به‌عنوان بزرگ‌ترین گروه تولیدی قطعات خودرو در کشور همچون همیشه به ارائه محصولات با کیفیت برتر پایبند است"

    محسن کرباسچی همچنین به اهمیت بالای آموزش به استادکاران و تعمیرکاران به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های عظام اشاره کرد و گفت:"ما در طی نمایشگاه امسال دوره‌های آموزشی یک‌روزه‌ای برای مکانیک‌ها و استادکاران برگزار خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم این عزیزان را از آخرین تغییرات و دستاوردهای حوزه قطعات یدکی آگاه کنیم. البته ارتباط ما با استادکاران قطع نخواهد شد و همان‌گونه که پیش از نمایشگاه در کنار آن‌ها بوده‌ایم بعد از آن نیز به این رسالت خویش پایبند خواهیم بود."

    وی در خاتمه یادآور شد:"گروه عظام در کنار مسئولیت‌های اقتصادی و ملی خویش همواره به مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی معتقد و حامی ارزش‌های اجتماعی خلق شده در این مسیر بوده است و امسال نیز به توصیه هیات مدیره و مدیریت ارشد گروه تصمیم گرفته شد به‌عوض خرید و توزیع هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه، مخارج آن صرف کمک به کارآفرینی در دو NGO فعال و محترم کشور شود. بر این اساس هزینه این هدایا امسال به انجمن MS ایران و موسسه بهار خرمشهر اهدا خواهد شد. این دو موسسه در زمینه کارآفرینی افراد مبتلا به MS و زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو