فونیکسریمکسبهتام

آلودگی‌هوا«۲۳۵۸»

بهترین موتورسیکلت‌های برقی برای نبرد با آلودگی‌هوا

عصر خودرو- موتورهای الکتریکی همیشه به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های اساسی و کم‌هزینه برای کاهش آلودگی هوای پایتخت اعلام می‌شوند.

بهترین موتورسیکلت‌های برقی برای نبرد با آلودگی‌هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، هرچند نگاه کلی بسیاری از مصرف‌کننده‌های سنتی موتورسیکلت این است که موتورهای برقی، پردردسر و پرهزینه، گران‌قیمت و کم‌سرعت هستند، تجربه عملی در دنیا و حضور برندهای بزرگی مثل هوندا، ‌یاماها و وسپا به بازار نشان می‌دهد که موتورسیکلت‌های برقی در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. موتورهای نسل جدید سرعت‌شان به 80تا 100کیلومتر در ساعت می‌رسد، در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شوند و بعد از شارژ تا 300کیلومتر مسافت طی می‌کنند. این گزارش نمونه‌هایی از بهترین موتورسیکلت‌های جهان است که کمترین آلایندگی و بیشترین کارایی را دارند.

        «زیرو»، بهترین موتور الکتریکی دنیا

    موتور الکتریکی «زیرو»‌، به انتخاب چند سایت تخصصی حوزه موتورسیکلت، بهترین وسیله نقلیه تک‌نفره برقی در تمام دنیاست که می‌تواند با یک‌بار شارژ حدود 200کیلومتر مسیر را طی کند. این موتور که قرار است در سال 2018وارد بازار شود، ‌نسبت به نمونه‌های مشابه، شارژ سریع‌تر و ‌سرعت بالاتری را به کاربر ارائه می‌‌دهد. این موتور که قابلیت مانور بالایی دارد و به‌عنوان یکی از نامزدهای موتورهای پلیس انتخاب‌شده، انرژی را از یک باتری کوچک الکتریکی می‌گیرد که این باتری با برق 110ولت شارژ می‌شود. میزان نگهداری شارژ به سرعت موتور و شرایط جاده بستگی دارد اما بیشترین میزان ثبت شده، ‌358کیلومتر و کمترین آن حدود 200کیلومتر است. در این موتورها نسبت به نمونه‌های مشابه با مصرف یکسان انرژی، قدرتی که در نهایت به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند، ‌30درصد بیشتر است.

        وسپا الکتریکا 2018می‌آید

    وسپا اعلام کرده 2مدل از تازه‌ترین موتورسیکلت هیبریدی و الکتریکی‌ را بهار سال آینده به بازار ارائه می‌کند. در مدل الکتریکی، موتور بعد از 100کیلومتر حرکت باید شارژ شود اما در نمونه هیبریدی که همزمان از برق و گازوئیل به‌عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند، باتری‌های موتور بعد از 200کیلومتر به شارژ نیاز دارد. این موتور در طول دوره مصرف 3لیتر سوخت گازوئیل می‌سوزاند و باتری نیز حدود 1000بار شارژ (10سال) دوام می‌‌آورد. بیشترین قدرت خروجی موتور «الکتریکا» 5.3اسب بخار است. چند مدل مختلف عملکرد برای این موتورسیکلت پیش‌بینی شده تا در شرایط متفاوت ترافیکی عملکرد خوبی داشته باشد. دستگاه با برق شهری و خانگی در عرض 4ساعت شارژ می‌شود.

        موتورسیکلت‌های یاماها در راه بازار

    موتورسیکلت‌های الکتریکی یاماها هنوز در حد مدل آزمایشی هستند اما کمپانی ژاپنی وعده داده PES2و PED2را سال دیگر به بازار ارائه کند. این دو موتورسیکلت که در چهل‌وچهارمین نمایشگاه موتور توکیو ارائه شد، ‌ظاهری شبیه موتورسیکلت‌های معمولی دارند و نام‌شان را از عبارت Passion انگلیسی به‌معنای شور و حرارت گرفته‌اند. PES2 یک موتورسیکلت اسپرت است که با یک «موتور بدون جاروبک دی‌سی» (DC brushless motor) مجهز شده و با انرژی باتری‌ یون-لیتیوم کار می‌کند. این وسیله نقلیه به یک موتورالکتریکی اضافه مجهز شده تا دو چرخ موتورسیکلت همزمان حرکت کنند. در مدل PED2 حالت اسپرت بیشتر تقویت شده و عملا برای استفاده در شرایط دشواری مثل کوه یا صحرا مناسب است.

        اسکوتر هوندا با 2منبع شارژ می‌شود

    همزمان با برگزاری نمایشگاه موتور توکیو، ‌هوندا از موتور هیبریدی PCX رونمایی کرد و وعده داد که این موتور را در سال 2018در آسیا به‌ویژه ژاپن به فروش برساند. این اسکوتر الکتریکی با همکاری یک شرکت سازنده باتری تلفن همراه، همزمان با سیستم شارژ برقی، یک سری باتری‌های تازه‌شارژ شده را در ایستگاه‌ها قرار داده است. با این حساب، ‌بعد از تمام شدن شارژ، کاربر می‌تواند به جای انتظار چند ساعته برای شارژ دستگاه، باتری جدید تحویل بگیرد. در این اسکوتر هیبریدی، انرژی اولیه استارت از سوخت دیزلی تأمین می‌شود. این اسکوتر 3هزار دلاری که نسبت به رقبایش قیمت بالایی دارد، بیشتر به‌خاطر مصرف پایین سوخت مورد توجه بوده است. باک بنزین این اسکوتر حدود 8لیتر گنجایش دارد که به ادعای کمپانی، مسافت قابل توجهی را با یک‌بار شارژ می‌پیماید.

        2موتور ناشناخته اما کارآمد

    موتور الکتریکی شرکت آلتا موتورز که بنا به ادعای سازندگانش، برای ساخت آن 8سال کار پژوهش و توسعه انجام شده، یکی از خاص‌ترین موتورسیکلت‌ها در تمام دنیاست که با وجود مصرف سوخت پایین، به اندازه یک موتور 250سی‌سی کارایی دارد. این موتور در حالت ساده 40اسب بخار انرژی تولید کرده و حدود 2ونیم ساعت در شرایط عادی جاده دوام می‌آورد. وزن این موتور که حداکثر سرعتش 104کیلومتر در ساعت است، 113کیلوگرم است که در مقایسه با مصرف پایین آن اقتصادی به‌نظر می‌رسد. «لایت رادار» مدل دیگری است که با فناوری‌های شبیه هواپیمای ایرباس طراحی شده است. این موتور سبک که از جنس تیتانیوم است و از ماده‌ جدیدی به نام «اسکال‌مالوی» ساخته شده، فقط 35کیلوگرم وزن دارد و به جز برق شهری، با انرژی خورشیدی شارژ می‌شود. حداکثر سرعت این موتورسیکلت 80کیلومتر در ساعت است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو