فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران۹۶ (۲۹)

معرفی دو محصول جدید تویوتا در نمایشگاه خودرو تهران

درخشش سفیران هیبرید سرزمین خورشید در شهر آفتاب

عصر خودرو - ایرتویا، نماینده تویوتا در ایران سال گذشته با دست پر به نمایشگاه خودرو تهران آمده بود و این روند را امسال نیز ادامه داد، جایی که در کنار محصولات فعلی‌اش، دو نمونه جدید را نیز به نمایشگاه خودرو تهران آورده بود.

معرفی دو محصول جدید تویوتا در نمایشگاه خودرو تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰
  • نمایشگاه خودرو تهران96 (29)
  • نمایشگاه خودرو تهران96 (29)
  • معرفی دو محصول جدید تویوتا در نمایشگاه خودرو تهران

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در یک‌سو شاهد عرضه تویوتا Rav4 هیبرید هستیم، خودرویی که نمونه‌های بنزین سوز آن مدت‌ها است در بازار کشور حضور دارد و موفقیت‌های زیادی هم داشته. از سوی دیگر ایرتویا مدل هاچ‌بک آئوریس را نیز به نمایشگاه آورده بود، خودرویی که در صورت حضورش در بازار می‌تواند رونق را به بازار هاچ‌بک‌های وارداتی به ایران باز گرداند.
این دو خودرو بیش از هر چیز در انتظار باز شدن سامانه ثبت سفارش هستند و در صورت رفع مشکلات، می‌توانند شرایط حضور تویوتا در بخش‌های جدیدی از بازار را فراهم کنند در این بخش مروری کوتاه بر این دو خودرو خواهیم داشت.
تویوتا Rav4 هیبرید
تویوتا Rav4 در نمونه‌های فیس‌لیفت، تغییرات بسیار زیادی را شاهد بود که باعث شد نمای آن زیباتر و جذاب‌تر باشد. با تمام این‌ها اما تغییر اصلی در مدل 2016، اضافه شدن مدل هیبرید به خانواده Rav4 است. از آنجایی که RAV4 بر پایه استخوان‌بندی مشترک با سری NX لکسس توسعه یافته، Rav4 هیبرید اشتراکات بسیاری با NX300h دارد پس پیشرانه‌اش متشکل است از یک موتور 2.5 لیتری چرخه آتکینسون و یک موتور الکتریکی در هر یک از محورها که متصل به یک گیربکس CVT، نیروبخش هر چهارچرخ خودرو خواهد بود.
هرچند اطلاعات نهایی این خودرو هنوز از سوی ایرتویا اعلام نشده است اما می‌توان پیش‌بینی کرد همچون مدل‌های بنزین سوز، این خودرو نیز در چند تیپ روانه بازار شود که البته شامل تیپ‌های فول آپشن نیز می‌شود.
قیمت این خودرو با تعرفه‌های فعلی رقمی در حدود 260 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود هرچند فعلا و تا زمان بسته بودن سامانه ثبت سفارش نمی‌توان انتظار ورود آن را به کشور داشت.

تویوتا Auris
نام کرولا قطعا برایتان آشناست اما آئوریس، حداقل برای ما ایرانی‌ها، نام آشنایی نیست. این نام ساخته کامپکتی با زیرسازی مشترک با تویوتا کرولاست که در اتاق‌های هاچ‌بک و استیشن، عمدتا در بازار‌های اروپایی عرضه می‌شود. نسخه‌ای از این خودرو در دوره گذشته نمایشگاه خودرو تهران به نمایش در آمد اما اینک این هاچ‌بک جذاب تویوتا با موتورهای جدید در نمایشگاه حاضر شده است.
آنچه که با نام آئوریس در شهر آفتاب به نمایش درآمده، تازه‌ترین فیس‌لیفت این مدل است که با تغییراتی در چهره و کابین و تجهیزات، پیش از این در موتورشو ژنو رونمایی شد. و البته با وجود اشتراکاتی که در زیرسازی، با کرولای سدان دارد، این نزدیکی را حداقل در چهره و طراحی ظاهری نشان نمی‌دهد، هرچند رگه‌هایی از آن در طراحی کابین، مشهود است.
هاچ‌بک کامپکت تویوتا بسته به بازار هدف با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود که عبارت‌اند از هیبرید متشکل از موتور 1.8 لیتری 136 اسب‌بخاری، 1.2 توربو 114 اسب‌بخاری، 1.6 توربودیزل 110 اسب‌بخاری و 1.4 توربودیزل 89 اسب‌بخاری اما ایرتویا دو مدل 1.2 لیتری توربوشارژ و 1.8 لیتری هیبرید را برای عرضه انتخاب کرده است.
قیمت آئوریس در صورت ثبات تعرفه‌ها و با توجه به قیمت‌های جهانی آن احتمالا در محدوده تویوتا پریوس خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو