فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۷۷)

نگاهی به ماهیندرا XUV۵۰۰ در دومین نمایشگاه خودرو تهران؛ کراس اووری با ادویه تند!

عصر خودرو- ماهیندرا خودروسازی از کشور هند است که دفتر مرکزی آن در شهر بمبئی قرار دارد و فعالیتش را از سال ۱۹۴۵ آغاز کرده است. این کمپانی به کمک شرکت عظیم خودرو فعالیتش را در ایران آغاز کرده است و این همکاری در دومین نمایشگاه خودرو تهران با رونمایی از دو کراس اوور و یک پیکاپ از این برند کلید خورد.

نگاهی به ماهیندرا XUV۵۰۰ در دومین نمایشگاه خودرو تهران؛ کراس اووری با ادویه تند!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این نوشتار قصد داریم به کراس اوور  XUV500ماهیندرا نگاهی داشته باشیم و به بررسی مشخصات فنی و امکانات این خودرو بپردازیم.

    تاریخچه و طراحی ظاهری
    تاریخ معرفی ماهیندرا XUV500 به سال 2011 باز می گردد، خودرویی که طراحی آن کاملا توسط تیم برند ماهیندرا انجام شده است همچنین به گفته طراحان، در چهره این خودرو از یکی از گونه های خاص گربه سانان به نام چیتا الهام گرفته شده است. در نگاه اول با تماشا این خودرو ، استفاده از خطوط مختلف بر روی کاپوت و همچنین سپر جلو برآمده آن، احساس یک خودرو عضلانی را القا می کند همچنین کیفیت ساخت و مونتاژ قطعات بدنه نیز در سطح مناسبی قرار دارد. ارتفاع این خودرو از سطح زمین نیز به حدی است که نگرانی خریداران را از برخورد کف خودرو با زمین برطرف می کند. در بخش داخلی خودرو، کابین ماهیندرا XUV500 نیز همانند طراحی نمای خارج، متمایز از سایر برندها است و می توان گفت کیفیتی بهتر از خودروهای چینی دارد و به صورت کلی می تواند خریداران را به سمت خود جذب کند. کابین XUV500 فضای مناسبی را نه تنها برای 4 یا 5 سرنشین بلکه برای 7 سرنشین ایجاد می کند و از این حیث می تواند گزینه مناسبی برای خانواده ها باشد.

    مشخصات فنی
    برای XUV500 دو نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است که یکی 2.2 لیتری توربو دیزل با 140 اسب بخار است و دیگری نیز مدل بنزینی با همان حجم و توان است.  XUV500 گشتاوری برابر با 320 نیوتن متر در دور موتور 2 الی 3 هزار دور بر دقیقه می دهد که می توان این عدد را برای چنین خودرویی فوق العاده و یکی از نقاط قوت آن دانست. توان پیشرانه در XUV500 از طریق جعبه دنده خودکار 6 سرعته به صورت اتوماتیک به محور جلو، عقب یا هر دو محور (AWD) منتقل می شود. این خودرو به سیستم هایی نظیر ABS، EBD، کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرازیری مجهز شده است بنابراین هیچ گونه نگرانی نیز بابت شرایط برفی و بارانی  و حتی موارد آفرود نخواهید داشت.

    امکانات رفاهی
    XUV500 در بخش تجهیزات داخلی به مواردی نظیر رکاب چراغ دار، باربند سقف، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سانروف برقی با سیستم تشخیص مانع، چراغ های جلو با قابلیت چرخش با مسیر، سیستم پایش باد لاستیک ها، سنسور نور، سنسور باران، دوربین عقب، سنسور پارک، تزئینات داخلی چرم و آینه های جانبی برقی مجهز شده است. از این حیث می توان این خودرو را در سطح خوبی ارزیابی کرد و تا حد زیادی می تواند نیاز خریداران را برطرف نماید.

    زمان عرضه و قیمت
    شرکت عظیم خودرو از XUV500 در دومین نمایشگاه خودرو تهران و رونمایی کرد و طبق گفته مسئولان این شرکت پس از باز شدن سایت ثبت سفارش اقدام به وارد کردن این خودرو خواهد کرد. طبق گفته برند ماهیندرا نیز فروش محصولاتشان از ماه اول سال 2018 در ایران آغاز خواهد شد همچنین این شرکت قصد دارد محصولات خود را با همکاری شرکت عظیم خودرو به صورت ساخت در داخل کشور نیز در آینده به تولید برساند. بازه قیمتی محصولات این برند قرار است بین 50 الی 150 میلیون تومان باشد بنابراین احتمالا XUV500 با توجه به مشخصات فنی و امکاناتش گران ترین محصول ماهیندرا در ایران خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو