فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۹۶)

مدیر شبکه نمایندگی ماموت خودرو؛ فاکتور اصلی برای پیشرفت در خدمات رسانی، تغییر شاخص ارزیابی از رضایتمندی به وفاداری است

عصر خودرو- ماموت خودرو به عنوان نماینده فولکس واگن در ایران نخستین حضور نمایشگاهی خود در کشور را تجربه کرد و توانست یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه را به خود اختصاص دهد.

مدیر شبکه نمایندگی ماموت خودرو؛ فاکتور اصلی برای پیشرفت در خدمات رسانی، تغییر شاخص ارزیابی از رضایتمندی به وفاداری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، برند فولکس واگن به عنوان یک برند آلمانی استانداردهای سختگیرانه ای را برای ماموت خودرو در نظر گرفته است که یکی از بخش های مهم آن بخش خدمات پس از فروش است. به همین دلیل در حاشیه دومین نمایشگاه خودرو تهران گفت وگوی کوتاهی داشتیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

    •  به عنوان سوال اول، به بهانه نخستین حضور فولکس در نمایشگاه خودرو، شرکت ماموت در حوضه خدمات چه اقداماتی در شرکت ماموت خودرو انجام شده است؟
    فولکس در زمینه فروش و خدمات پس از فروش یک شرکت پیشرو به حساب می آید و به عنوان یک شرکت دانش بنیان در این عرصه شناخته می شود و به همین دلیل در سال 2016 توانست رتبه اول فروش را به دست بیاورد. در حوزه خدمات پس از فروش بر اساس تجربه من در مقام مقایسه نسبت به مابقی شرکت‌ها پیشرو است و ایده‌هایی دارد که می‌توان از آن درس گرفت.
    فولکس‌واگن دیدگاه جالبی دارد و آن هم این است که مشتری باید به اندازه‌ای به برند و خدمات مطمئن شود که خود به یک منبع تبلیغات برای شرکت تبدیل شود بنابراین از ما خواسته تا به صورت تخصصی روی دفاترفروش سرمایه‌گذاری کنیم که در کنار آن مرکز تعمیرات و خدمات پس از فروش داشته باشد.
    این مساله باعث می شود تا به محض ورود مشتری به تعمیرگاه، خودرو او توسط متصدی به داخل برده می شود تا از او در دفترفروش و پذیرایی شود. این استاندارد با تمام محدودیت‌هایی که برای ما در انتخاب افراد ایجاد می کند باعث می‌شود تا مشتری ترقیب به استفاده از امکانات تعمیرگاه‌های مجاز شود و از سپردن خودرو به دیگر تعمیرگاه‌های غیر مجاز اجتناب کند.
    از نظر سرعت و کیفیت سفارش‌گذاری هم فولکس‌واگن در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد زیرا فولکس علاوه بر محصولات خود، ارائه دهنده قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای زیرمجموعه‌اش مانند سئات، آئودی و اشکودا نیز هست و از آنجا که این خودروها اشتراک زیادی با هم دارند، فولکس‌واگن به یک قطب بزرگ در زمینه سفارش گذاری قطعات تبدیل شده است از این جهت سرعت سفارش‌گذاری و تولید و تحویل قطعه در این شرکت بسیار سریع بوده و می‌توان گفت تقریبا بی‌رقیب است.

    •  به عنوان یک متخصص که سال‌ها تجربه کار در این حوزه را دارید، 3تفاوت عمده فولکس با بقیه برندها را نام ببرید
    شرایط خدمات پس از فروش‌فولکس با بقیه شرکت‌ها بسیار متفاوت است زیرا این شرکت خودروهایی بسیار کم استهلاک و کم خرج تولید می‌کند و بنابراین مشتری را از حضور مکرر در تعمیرگاه بی‌نیاز می‌کند. به همین دلیل شبکه تعمیرگاه گسترده‌ای نخواهیم داشت و فقط بر اساس ضرورت و نیاز مشتری عمل خواهیم کرد.

    •  وضعیت آموزش نیروها در فولکس‌واگن چگونه است؟
    در این یک سال و نیمی که من درفولکس‌واگن هستم تقریبا هر ماه یک تا دو بار کلاس‌های آموزشی برای تعمیرکاران تشکیل می‌شود و نیوهای ما هم به صورت مکرر این کلاس‌ها را شرکت می‌کنند زیرا هم شرکت مادر و هم ماموت‌خودرو بر این کار تاکید دارند.

    •  فولکس واگن در حوزه خدمات چقدر سخت‌گیر است؟
    برای راه‌اندازی تعمیرگاه‌ها فولکس‌واگن یک لیست شامل بیش از 50 فاکتور را برای ما فرستاد و ما را ملزم به رعایت تک‌تک آن موارد کرد. از آن‌‌جا که برخی از این موارد در ایران وجود نداشت، ما مجبور به واردکردن برخی از آن‌ها شدیم ولی در طول این مدت فولکس‌واگن به هیچ عنوان از این استانداردها کوتاه نیامد و ما را ملزم به رعایت تمام موارد کرد. نکته مثبت این کار این است که می ‌تواند در طولانی مدت باعث فرهنگسازی شود و استاندارد تعمیرات را در کشور بالا ببرد.
    فاز اول تغییرات در بخش تعمیرات و تامین قطعه در ایران از بحث بلوباکس‌های ایساکو آغاز شد و فاز دوم هم تجهیزشن تعمیرگاه‌های آسان‌موتور بود و فاز سوم هم احتمالا فولکس‌واگن خواهد بود که انقلابی در این موضوع ایجاد خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو