فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۹۶۰»

استمرار تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

عصر خودرو- تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تزریق خوراک به راکتورهای واحد ایزومریزاسیون از بامداد روز سه شنبه (هفتم آذرماه)، به صورت مستمر آغاز شد.

استمرار تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، محمدعلی دادور، مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: از ساعت 11 شامگاه دوشنبه (ششم آذرماه) شرایط عملیاتی واحد ایزومریزاسیون تنظیم، گاز و خوراک آماده و سپس در ساعت یک بامداد روز سه‌شنبه خوراک به راکتورهای واحد مربوطه در پالایشگاه تزریق شد.

    وی با اشاره به این‌که از مرداد ماه گذشته در گزارش های مختلف اعلام شده بود که نشتی گوگرد در برش‌های مختلف فرآورده نفتای سبک، میانی و سنگین وجود دارد، افزود: با توجه به آزمایش‎های انجام شده مشخص شد مبدل لمپک (یک مبدل صفحه ای به وزن 105 تن) دچار نشتی شده است که نسبت به تعویض این مبدل اقدام شد.

    دادور با بیان اینکه استمرار تولید بنزین با اکتان 87 در برنامه قرار گرفت، ادامه داد: به همین منظور ظرفیت تولید روزانه از سه میلیون لیتر به 10 میلیون لیتر افزایش یافت که این موضوع با تعمیر و رفع مشکل از مبدلی که مدت‌ها از سرویس خارج شده و در حال تعمیر بود، میسر شد.

    به گفته وی، همچنین شبکه بخار پالایشگاه، 300 تن بخار تولید می کرد که با کوچکترین نوسان آن، واحدهای عملیاتی از سرویس خارج می کرد؛ بنابراین ابتدا مدیریت شبکه بخار در برنامه قرار گرفت و سپس نشتی‌های گسترده رفع شد. افزون بر این یکی از واحدهای تولید بخار پالایشگاه که در ماه‌های اخیر دچار آسیب شده بود، تعمیر و به شبکه بخار پالایشگاه متصل شد.

    دادور از تثبیت سامانه کنترل واحدهای فرآیندی پالایشگاه با نصب 25 عدد کارت، به عنوان اقدام شایسته بعدی نام برد و افزود: نصب این کارت‌ها سبب شد که از توقف فعالیت (shut down) کلی پالایشگاه به دلیل توقف برخی واحدها جلوگیری و به توقف موردی تجهیزات تبدیل شود.

    مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: اقدام بعدی، تثبیت برق پالایشگاه به وسیله مدیریت شبکه آن و همچنین انجام به موقع تعمیرات بود که با این تمهیدات توقف‌های بی مورد ناشی از اشکال در سیستم برق نیز متوقف شد.

    وی گفت: سرانجام با زحمات شبانه روزی همه کارکنان و حمایت و پیگیری‌های بی دریغ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، هم اکنون شاهد تولید بنزین مطابق با استاندارد یورو 4 در این پالایشگاه هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو