فونیکسریمکسبهتام

سالانه حدود ۷۰۰ هزار مصدوم و مجروح جاده‌ای گزارش می‌شود

عصر خودرو- معاون اجتماعی وزیر بهداشت، گفت: اجتماعی کردن نظام سلامت باید محقق شود.

سالانه حدود ۷۰۰ هزار مصدوم و مجروح جاده‌ای گزارش می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد هادی ایازی در نخستین مجمع شهرستانی سلامت بابلسر در مجتمع میزبان این شهرستان با اشاره به اینکه مردم باید رفتاری را انجام دهند تا سلامت نهادینه شود، اظهار کرد: در نظام سلامت حداکثر 25 درصد، مدیریت در محوریت سلامت قرار دارد که در این راستا مشارکت مردم در بهبود وضعیت سلامت لازم است و هر فردی باید به فکر سلامتی خود و اعضای خانواده‌اش باشد.

    وی با بیان اینکه ایران دهمین کشور دنیا در تشکیل مجمع ملی سلامت بود، افزود: سلامت دارای سه ضلع دولت، مردم و متخصصان علمی است که در این راستا باید سیمای سلامت شهرستان در رسانه اعلام شود تا مردم آگاه شوند.

    ایازی تصریح کرد: خیران و سازمان‌های مردم نهاد باید در حوزه مشارکت مردم برای توسعه زیرساخت‌های سلامت و همچنین متخصصان پزشکی نیز باید در مباحث علمی ورود پیدا کنند تا نقش پیشگیرانه نسبت به بیماری‌ها داشته باشند.

    وی مشارکت بین بخشی را بسیار مهم دانست و با اشاره به اینکه باید در شهرستان ها کانون های سلامت مردم محور راه اندازی شده باشد، یادآور شد: اگر مجمع ‌سلامت شهرستان‌ها با محوریت کانون‌های سلامت شکل بگیرد نقش مهمی در سلامت مردم دارد.

    معاون اجتماعی وزیر بهداشت، گفت: اجتماعی شدن نظام سلامت با کمترین هزینه، بیشترین تاثیر را در سلامت مردم دارد که در برنامه دولت دوازدهم اجتماعی شدن سلامت در دستور کار قرار دارد.

    این مسئول، یادآور شد: در نظام سلامت در سال حدود 700 هزار نفر مصدوم و مجروح جاده‌ای گزارش می شود و در مصدومیت آنها هیچ نقشی نداریم اما ناچار به ارائه خدمت هستیم و در دهه اخیر 10 هزار و 500 نفر تلفات جاده‌ای کم شده است.

    وی افزود: هر شهرستانی باید در این زمینه ورود پیدا کند و قطعا موفقیت به دست می‌آید و مجمع سلامت شهرستان‌ها باید برای حل مشکلات راهکار پیدا کند.

    ایازی تصریح کرد: نظام سلامت در دولت یازدهم به موضوع درمان به طور جدی پرداخت و در این دولت به دنبال اقدامات پیشگیرانه هستیم که باید اجتماعی شدن نظام سلامت محقق شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو