فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۱۱۶)

نگاهی به هایما ۳@ در دومین نمایشگاه خودرو تهران؛ سدان برقی هایما

عصر خودرو- با توجه به گسترش روزافزون خودروهای برقی و افزایش خریداران این نوع خودروها، برندهای چینی نیز در حال روی آوردن به سمت خودروهای برقی هستند.

نگاهی به هایما ۳@ در دومین نمایشگاه خودرو تهران؛ سدان برقی هایما
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یکی از این برندها، هایما است که با شاسی بلند S6 آن را در کشور می شناسند؛ این خودروساز در سال 2016 سدانی برقی مبتنی بر مدل M3 را با نام 3@ به تولید رساند که امروز در دومین نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمده است.
طراحی
هایما 3@ نسخه برقی سدان M3 است که از طراحی ظاهری عامه پسندی برخوردار است و می توان آن را در سگمنت سدان های کامپکت قرار داد. عموما خودروسازان برای متمایز نمودن مدل های برقی از بنزینی خود، تغییرات کوچکی را در طراحی ظاهری خود با اضافه نمودن پسوندی به نام خودرو یا افزودن رنگ هایی نظیر آبی یا سبز به بخش های مختلف و یا نماد برند اعمال می کنند. هایما 3@ در نمونه ای که در شهر آفتاب به نمایش درآمده، چهره ای مشابه با نمونه بنزینی M3 دارد و تنها از کُد اسمی 3@ برای متمایز نمودن آن نسبت به مدل بنزینی استفاده کرده است اما در نمونه های بازار چین، از رنگ آبی برای جلو پنجره و قسمتی از سپر عقب استفاده شده که این خودرو برقی را کاملا از نمونه بنزینی متمایز می کند. هر چند که ظاهر خودرو در نمای خارج، جذاب و زیباست اما این جذابیت در کابین 3@ به طرحی ساده و به دور از پیچیدگی تبدیل شده است. در بخش داخل خودرو در ردیف های جلو و عقب، فضای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد و از این حیث می توان گفت در صورت ورود این خودرو به کشور می تواند گزینه مناسبی برای خانواده ها باشد. همچنین کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین نیز در سطح متوسطی قرار دارد و نمی توان از آن انتظار بالایی داشت اما می توان آن را قابل قبول دانست.

مشخصات فنی
هایما برای 3@ از پیشرانه ای برقی استفاده کرده است که می تواند حداکثر 83 اسب بخار توان و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مقدار 220 نیوتن متر گشتاور برای چنین خودرویی عددی کاملا قابل قبول است و می تواند @3 را خودرویی کاملا مناسب برای مصرف شهری بکند. در 3@ از یک باتری لیتیوم-یون 26 کیلووات‌ساعت استفاده شده است که در مدت زمان 7 ساعت به صورت کامل شارژ می شود و با شارژ کامل آن، 3@ می تواند 200 کیلومتر مسافت را بدون توقف بپیماید.

امکانات رفاهی
سطح امکانات رفاهی در 3@ بالا نیست اما از جمله امکانات مهم این خودرو می توان به فرمان برقی، قفل مرکزی، قفل اتوماتیک در ها با افزایش سرعت، کامپیوتر سفری، حالت رانندگی اقتصادی (ECO MODE)، مانیتور لمسی 7 اینچ، فرمان چرم، سیستم ورود بدون کلید، چراغ همراهی تا منزل و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد. با وجود آپشن های ذکر شده و در مقایسه با سایر خودروها، 3@ ممکن است بتواند نظر بسیاری از خریداران را به سمت خود جلب کند.

 نویسنده: شروین اُشیدری

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو