فونیکسریمکسبهتام

رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

۵۶ درصد اتوبوس های تهران فرسوده هستند

عصر خودرو- رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا استان تهران، گفت: ۵۶ درصد اتوبوس های تهران فرسوده هستند.

۵۶ درصد اتوبوس های تهران فرسوده هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، صدرالدین علی پور،  پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا که به ریاست محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، برگزار شد، گفت: 26 درصد تاکسی های تهران به مرز فرسودگی رسیده اند.

    وی افزود: از 85 هزار تاکسی در سطح شهر تهران 13 الی 14 هزار تاکسی فرسوده است و کاتالیست 50 درصد تاکسی ها نیاز به تعویض دارد.

    رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از فرسودگی بیش از 50 درصد اتوبوس های پایتخت خبر داد و گفت: از 6268 اتوبوس فعال در تهران، حدود 1710  اتوبوس در تهران سن کمتر از 8 سال دارند و تا 56 درصد اتوبوس های تهران سن بیش از 8 سال داشته و فرسوده هستند.

    بر اساس این گزارش، سردار محمدرضا مهماندار نیز در این جلسه خواستار اطلاع رسانی رسانه ها و صدا و سیما در خصوص معاینه فنی خودورها شد و گفت: برخورد میدانی با خودروهای فاقد معاینه فنی، سبب افزایش مراجعه این خودرها برای دریافت معاینه فنی شده است.

    وی با بیان این که ارتباط بین وزارت کشور و ناجا سبب ثبت اطلاعات خودروها در حوزه معاینه فنی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر قابلیت استعلام 300 هزار خودرو وجود دارد، که در پی افزایش این سقف هستیم.

    رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این که دوربین های زوج و فرد تنها قابلیت ثبت وضعیت خودروها در محدوده زوج و فرد را دارند، گفت: پلاک خوانی تنها در محدوده زوج و فرد انجام می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط