فونیکسریمکسبهتام

معرفی ۲۱ شهر پاک جهان در سال ۲۰۱۷

عصر خودرو- با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی، تمیزترین شهرهای دنیا و اقدامات کلی آنها برای کاهش آلودگی هوای کره زمین معرفی شدند.

معرفی ۲۱ شهر پاک جهان در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، این شهرها را سایت Earth & The World معرفی کرد.هامبورگ یکی از پاک‌ترین شهرهای دنیا و البته دوستدار محیط‌زیست است. شهردار شهر هامبورگ یک هدف بلندپروازانه را برای خود تعیین کرده و قصد دارد میزان تولید کربن را تا سال2050 به میزان 80درصد کاهش دهد. شهروندان این شهر به کاهش استفاده از حمل‌ونقل عمومی و استفاده از فناوری‌های تمیز تشویق می‌شوند.

    شیکاگو رویکرد نوآورانه‌ای را برای کاهش آلودگی هوا و کاهش زباله‌ها ایجاد کرده است. بیش از 2میلیون فوت مربع باغ در پشت‌بام‌های خانه‌ها وجود دارد و یک شبکه توسعه حمل‌ونقل عمومی استاندارد در آن، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند. کپنهاگ یک شهر رنگارنگ و سازگار با محیط‌زیست است. دولت دانمارک به حفظ کیفیت آب و کاهش آلودگی هوا تأکید زیادی کرده است. سواحل و بنادر این شهر بدون ترس از آلاینده‌ها، فضای مناسبی برای شنا هستند.

    هونولولوی هاوایی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیاست و صنایع بسیار اندک آلاینده دارد. از آنجا که هونولولو یک جاذبه توریستی بزرگ است، حفظ پاکیزگی آن یک اولویت مهم برای دولت به شمار می‌رود.هلسینکی یکی از شهرهای شمال‌غربی واقع در فنلاند و یکی از تمیزترین شهرهای دنیاست. ساکنان این شهر به حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از زهکشی متعهد هستند.

    دولت همچنین سیستم گرمایشی و کارآمدی را طراحی کرده که به کاهش مصرف برق کمک می‌کند. ریکجاویک، پایتخت ایسلند و یکی از تمیزترین شهرهای جهان از نظر میزان بالای بازیافت، استفاده مؤثر از سیستم حمل‌ونقل عمومی و فضاهای سبز است. شاخص کل توسعه انسانی در این شهر بسیار بالاست.

    وین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اتریش است. مقادیر زیادی پول در طراحی و نگهداری یک سیستم تخلیه زباله استاندارد در آن سرمایه‌گذاری شده است و بیشتر زباله‌های آن بازیافت می‌شوند. همچنین ژنو یکی از تمیزترین شهرهای دنیاست و سطح آلودگی بسیار اندکی دارد. کوریتیبا هم شاید یکی از پاک‌ترین شهرهای دنیا نباشد اما سیستم منحصربه‌فردی توسط شهردار آن برای بازیافت زباله‌ها طراحی شده است. زباله‌های بازیافت شده در این شهر که در برزیل واقع است،

    به کوپن‌های مواد غذایی و یا حمل‌ونقل عمومی تبدیل می‌شوند. از سویی سنگاپور یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیاست و با وجود حجم زیاد توریست‌ها توانسته استانداردهای شهری خود را حفظ کند. قوانین سختگیرانه برای شهروندان و توریست‌ها قابل اجرا هستند تا از پاکیزگی شهر اطمینان حاصل شود.

    کلگری؛ مقامات شهرداری این شهر 4اصل اساسی را به شهروندان خود تحمیل کرده‌اند ازجمله کیفیت سیستم فاضلاب، دفع و بازیافت زباله، مراقبت از سلامت و پاکیزگی آب و مراقبت از استانداردهای سیستم حمل‌ونقل. لوکزامبورگ نیز به‌عنوان قلب سبز اروپا معرفی شده است و از قلعه‌ها و جنگل‌های قرون وسطی در آن به بهترین شکل ممکن نگهداری می‌شود. زمین‌های این فضاها به فضاهای سبز بزرگ تبدیل شده‌اند و به‌عنوان جاذبه‌های توریستی در اختیار گردشگران قرار دارند. کوبه هم یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ژاپن است اما با وجود جمعیت 1.5 میلیون نفری، یکی از مؤثرترین سیستم‌های دفع زباله در جهان را دارد و اغلب زباله‌های تولید شده بازیافت می‌شوند.

    در پایان ناتینگهام تمیزترین شهر انگلیس است و میزان آلودگی بسیار کمی دارد. استکهلم، پایتخت سوئد استانداردترین سیستم حمل‌ونقل عمومی، فضای سبز عمومی، کیفیت هوا، میزان سر و صدا و آلودگی صوتی و.... را دارد. پورتلند در ایالات متحده واقع شده و دارای شبکه گسترده‌ای از حمل‌ونقل عمومی در دنیاست. در این شهر کمترین میزان آلودگی ناشی از محصولات غذایی وجود دارد.

    بریزبان شهری بزرگ در استرالیا دارای 2.3میلیون نفر جمعیت است و فضاهای تفریحی، پارک‌ها و باغ‌های گیاهی بی‌نظیری دارد که باعث می‌شود آلودگی به حداقل برسد. آمستردام به‌دلیل محیط‌زیست پاک و استفاده بیش از حد از دوچرخه تبدیل به یکی از پاک‌ترین شهرهای دنیا شده است. انتشار گازهای گلخانه‌ای در شهر 2.5میلیون نفری تورنتو بسیار اندک است زیرا اکثر مردم از سیستم حمل‌ونقل عمومی و تکنولوژی ساخت‌وساز سبز استفاده می‌کنند. فرایبورگ شهر کوچک آلمانی، یک پناهگاه سبز و پر از جنگل‌ها و تاکستان‌هاست. همچنین اسلو، پایتخت نروژ از سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین شهرهای دنیاست.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو